A Tervezőgrafikai Biennálé, a tervezőgrafika művészet hazai periodikus kiállítás-sorozata 1978-ban indult útjára azzal a céllal, hogy átfogóan bemutassa a tervezőgrafika stílusainak hazai és nemzetközi alakulását, értékeit és generációit.

A 24. alkalommal megrendezendő Tervezőgrafikai Biennálé a Magyar Képzőművészeti Egyetem (MKE) Andrássy úti Barcsay termében lesz 2024. március 14. és 29. között. Az együttműködés eredményeként a jövőben is a hazai tervezőgrafikai oktatás egyik legjelentősebb bázisa, a Magyar Képzőművészeti Egyetem lesz a biennálé kiállítási helyszíne.

A legutóbb megrendezett biennálén 130 művész több mint 250 alkotását mutatták be. Az idei eseményen a korábbi két évben született tervezőgrafikai művek, illetve autonóm alkotások szerepelnek, köztük plakátok, kiadványok, arculatok, illusztrációk, emblémák, könyvek, információs rendszerek, bélyegek.

Auth Attila, a MKE tanszékvezető docense, Ferenczy Noémi-díjas grafikusművész, a Tervezőgrafikai Biennálé elnöke kiemelte: „Az eltelt 46 évben jelentős változások következtek be a szakmában, a tervezési és kivitelezési technológiákban. Megszűnt a klasszikus tipográfiai rend egyeduralma. Az új technikai eszközök, az új képalkotó eljárások és médiumok kiszélesítették a lehetőségeket, utat nyitottak a változatos vizuális kifejezések felé. A művészeti egyetemek, illetve a legtehetségesebb hallgatók bevonása a Tervezőgrafikai Biennálé programjába felfrissítette, változatosabbá tette az összképet.”

A Tervezőgrafikai Biennálé 2024-ben második alkalommal nyitja meg a lehetőséget a nemzetközi, valamint a partiumi és felvidéki alkotók felé. A nyitás egyrészt elősegíti a hazai tervezőgrafika nemzetközi elismerését, másrészt a rangos külföldi alkotók műveinek megismertetését a hazai alkotókkal, érdeklődőkkel. A nemzetközi megmérettetés lehetőséget ad arra, hogy az érdeklődők rálássanak a kortárs magyar tervezőgrafika helyére és szerepére a világ designkultúrájában. Mindezeken túl a biennálé célja az is, hogy a magyar tervezőgrafika alkotásait és a kiállítás-sorozatot bekapcsolja a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, népszerűsítse a mai magyar tervezőgrafika műveit, az alkotókat megismertesse a reklámmarketing szakma képviselőivel, továbbá a nemzetközi és hazai közvéleménnyel.