A holnap markában - ERASURE: TOMORROW'S WORLD

Egyéb

Bizonyára sokan meglepődnek azon, hogy még mindig létezik az Erasure, de hát olyannyira létezik, hogy az új évezredben is folyamatosan adják ki lemezeiket. 2000 óta az idei Tomorrow?s World a hatodik sorlemezük, és ha ehhez hozzávesszük az új évezred három koncertkiadványát és két válogatásalbumát, akkor nem is értjük azokat, akik szem elől tévesztették őket valamikor az 1994-es I Say I Say I Say után. Az Erasure a kilencvenes évek közepére érdektelen lett, a duó képtelen volt megújulni, hangszínben és dallamvilágban is megrekedt a nyolcvanas évek közepén, és szép lassan csak a dance chartok szubkultúrája dédelgette őket, míg aztán a védjegyszerű szinti-pop hangzásukat felváltotta az esztráddiszkós univerzum.
 
Cher világával rokon diszkó-himnuszokat írnak, melyek nem állnak messze az eredeti, retrós szinti-pop hangzásuktól, hiszen az Erasure mindig is vadházasságban élt a kályhaezüsttel lefújt diszkóval. Mondhatjuk azt, hogy hazataláltak. Írtak három akkora diszkóslágert (Be With You, Fill Us With Fire, A Whole Lotta Love Run Riot), hogy leesik a diszkógömb és beszakítja a táncparkett ezüstösen csillogó kövezetét. A You?ve Got To Save Me Right Now című középtempós szám dallamvilága pedig ? hogy legyen meglepi is ? ­a dzsesszes musicalek világát idézi. Kíváncsi lennék, mit hozna ki belőle Alison Moyet, akivel Vince Clarke még a Yazoo idején dolgozott. Azt mindenki tudja, hogy az Erasure az ABBA-esque EP idején teltházas koncertet adott a Kisstadionban és hogy hamarosan a Hajógyári-sziget Stúdió nevű szórakozóhelyén lépnek fel november 14-én, de arra talán kevesebben emlékeznek, hogy 1995-ben a zenekar adott egy mini-showt a Fortuna diszkóban.
 

Furcsa volt a stadionkoncertjük után három évvel akkora színpadon látni őket, melyre még Bakai Mátyás és Dvoracsek Gyuri funky lemezei sem fértek fel, de a showbusiness már csak ilyen. A kérdés az, hogy lehetnek-e olyan népszerűek, mint 1992-ben, amikor stadionokat töltöttek meg? Nos, nem, hiszen az utóbbi időben nem írtak olyan kapitális slágereket, mint a Love To Hate You, az Oh l?Amour, a Sometimes, vagy a Victim Of Love, arról nem beszélve, hogy a zenekar irányában megmutatkozó különleges érdeklődés alapvetően az ABBA-blokknak volt köszönhető. De becsületükre legyen mondva, hogy nem az egykori sikerekkel hakniznak, sorra készítik a lemezeiket, melyeknek lehet, hogy akkora a súlya, mint egy pillangónak, de mint tudjuk, a pillangók szárnyának egyetlen rezdülése is képes lehet arra, hogy elhozza akár az esztrád szinti-pop földrengésszerű uralmát.