Az Apple amerikai technológiai óriásvállalat bocsánatot kért, miután a legújabb iPad Pro típusú készülékének filmes marketingje világméretű felháborodást keltett.

075_group-dungeons230329_npqjg_16.jpg
Hugh Grant. Fotó: Carlos Tischler / Eyepix / NurPhoto / NurPhoto via AFP

Az Apple legújabb reklámjában az látható, amint egy nagy méretű, hidraulikus prés látványosan összenyomja a művészet és a kreativitás különböző kellékeit, a helyükön pedig már csak a cég nemrég bemutatott tabletje, az új iPad Pro látható.

„A célunk, hogy mindig ünnepeljük meg, ha felhasználóink ezerféle módon fejezik ki magukat és keltik életre az elképzeléseiket az iPad segítségével. Ezzel a reklámmal azonban elvétettük a célt, és ezt nagyon sajnáljuk” – idézte az Ad Age című amerikai magazin Tor Myhrent, az Apple marketingvezetőjét.

A cég által a YouTube videómegosztón és az X-en bemutatott reklámot már több mint egymillióan nézték meg. A közösségimédia-oldalakon olvasható kritikák szerint a reklám érzéketlen, és színtelen, disztópikus világot mutat be, mely szokatlan az emberbarát és különleges megítélésű képet mutató vállalattól.

Hugh Grant Golden Globe-díjas brit színész is kritizálta a reklámot, szerinte a hirdetés bemutatja, hogy a „Szilícium-völgy hogyan zúzza szét az emberi élményt”.

A kaliforniai székhelyű vállalat kedden mutatta be az új tabletjeit, melyekben már egy mesterséges intelligenciát támogató chip kapott helyet.