A diákokkal csapatmunkában együtt gondolkodó alkotóverseny olyan 7–10. osztályos, magyarországi és határon túli általános és középiskolás tanulókból álló teamek jelentkezését várja, amelyek tagjainak van elképzelésük a jövőről, vagy egyszerűen csak szeretnek álmodozni arról, hogy milyen lesz a világ húsz év múlva, 2045-ben.
A pályázóknak első körben csupán regisztrálniuk kell, a pályaműveket pedig 2025. május 8-ig kell majd feltölteni. Ezt követően a második fordulóba jutó tíz csapat személyes mentorálás mellett, többhetes közös munka során az egyetem hallgatóiból és oktatóiból álló szakemberek segítségével alkothatja meg döntős pályamunkáját. Az első fordulóba akár rajzot, grafikát, videót, animációs videót, fotót, makettet is be lehet küldeni, legyen szó akár termékkoncepcióról, épülettervről vagy szolgáltatásról, a szervezők nyitottak például az oktatást, a közlekedést, a szabadidőt érintő, a jövőről, a fenntarthatóságról, az újrahasznosításról szóló kreatív ötletekre.
Az idei téma a víz, amely az élet alapvető feltétele. Ma még természetes, hogy elérhető: ha kinyitjuk a csapot, egyből ivóvíz folyik belőle, az ipari folyamatokhoz pedig mérhetetlen mennyiségben használjuk el, egy rövid ujjú póló legyártásához például átlagosan 2700, egy hamburger előállításához körülbelül 3000 literre van szükség.
Rendben van ez így egy olyan világban, ahol a klímaváltozás a Föld vízkészleteit veszélyezteti? – teszi fel a kérdést a 2025-ös pályázati kiírás, amely emellett még számos gondolattal inspirálja az indulást. A startot több esemény is támogatja, a március 3-i online bemutató a regisztrációval kapcsolatosan tájékoztat, míg március 24-én a szintén online kérdezz-felelek alkalmával meghívott szakértők előadásait hallhatják majd a jelentkezők.
Az ötödik évadához érkezett pályázat szervezői csapata idén megújul, az Ugrás a jövőbe! mostantól a Jövő Egyeteme keretében létrejött, az alapszakokat tömörítő Klasszikus Tanulmányok Iskolájához tartozik. A korábbi évek jó gyakorlataira építve még több figyelmet fordítanak majd a fiatal korosztályok kreatív fejlesztésére.
A pályázat együttműködő partnere a budapesti Light Art Museum, amely a fénnyel folytatott művészeti kísérletek helyszíne, kifejezetten ilyen karakterű művek gyűjtésére, kutatására, bemutatására szakosodott, köztük több Moholy-Nagy-mű reflexióját is prezentálta. Fontos küldetésének tartja, hogy ne csak a kreatív technológiai szakemberek számára szervezzen különböző szakmai eseményeket, de az általános és középiskolások oktatását saját és partnerségi programokkal támogassa.