A múzeum olyan "rejtett kincseit" tárta a közönség elé, amelyeket több mint száz évvel ezelőtt a párizsi világkiállítás vendégei láthattak utoljára. Alexandre Bigot szecessziós épületkerámiai mintakollekciója, a Bigot-pavilon, amelyet Radisics Jenő 1900-ban a párizsi világkiállításon vásárolt, eddig még soha nem került bemutatásra.
1900-ban a francia fővárosban rendezték meg a "szecesszió világkiállítását". A magyar állam támogatásával az Iparművészeti Múzeum akkori főigazgatója, Radisics Jenő a kiállítás legkvalitásosabb darabjait vásárolhatta meg, kivételesen magas összeg felett rendelkezve. A tárgyak között volt Alexander Bigot (1862-1927) szecessziós építészeti mintadarabokból, elemekből - falburkolatokból, kandallókeretekből, plasztikus díszű oszlopokból, konzolokból, frízekből - összeállított pavilonja is, amelyet a kiállítás bontását követően Budapestre hozattak. A tárgyakat az Üllői úti Iparművészeti Múzeum hatalmas pincéjében helyezték el. A monumentális építészeti kerámiák azonban eddig még sohasem voltak kiállítva, csak kisebb válogatásokat láthatott a múzeum közönsége az elmúlt évtizedekben.
A kiállításban megtekinthető egy olyan új szerzemény, amelyet most először tártak a nagyközönség elé. Az Iparművészeti Múzeum 2012 végén állami támogatással vásárolta meg azt az ezüstfoglalattal díszített, kivételesen ritka ivókészletet, amely Bigot kerámiagyárában készült, 1900 körül, formája, kivételesen szép máza, ezüstből készült foglalatának igényessége a luxus használati tárgyak világát mutatja be.
A Bigot-pavilon a zárás előtti utolsó napokon külön jegy vásárlása nélkül, például Az ősi Kína kincsei vagy a Lechner, az alkotó géniusz kiállításokra szóló érvényes jeggyel látogatható az Iparművészeti Múzeumban.