 |
A forgatókönyvíró hóhérok szép lassan kíírták a sorozatból a komplett Hoffer családot, amelynek három tagja a mindenkori felmérések szerint a legnépszerűbb volt a nézők körében. Olyannyira megsértődött a lakosság, hogy Halász Gábor, alias Hoffer Misi visszahozataláért vidéki, bolti eladó lányok indítottak mozgalmat, ami talán csak a rejtélyes Isaura történet múlt eddig felül, miszerint a brazil rabszolgalány kiszabadítására gyűjtött egy kelet-magyarországi nyugdíjasotthon. Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy mennyire lealacsonyító az ilyesmi rám és az emberiségre nézve, mert, mondjuk, ha a televíziózási szokásaink (tévéműsoraink) alapján ítélnének életre méltónak, vagy a létezésre nem érdemesnek az ide látogató, militarista érzületű, idegen lény hordák, akkor nincs sok kétségem azt illetően, hogyan döntenének. De itt most meglepő módon nem az elpusztíthatatlan szappanopera érdemeinek további kicsinyítésével szeretnék foglalatoskodni. Brazíliában is többször meghirdették már a telenovella végét, aztán mégis újabb kis paraziták ütötték fel a fejüket. Annak ellenére, hogy a Vészhelyzeten kívül bármely sorozat szereplőivel képtelen vagyok azonosulni, meghatódtam a filmtestvérek történetén. Ez az egész Hoffer eset másképp alakult, mint bárki gondolta volna. Konta Barbara, alias Hoffer Eszter önként hagyta ott a sorozatot, de ugyanazon okok miatt, amelyek miatt filmbeli, a magyar szappanoperák történetében elsőként egy nem bugyuta homoszexuálist játszó bátyját, és halálos betegséggel kűzdő apját eltávolították. Nevesül, hogy producerük jó paternalista módjára nem csak a sorozat menetén uralkodott, hanem elkezdett istent játszani színészei magánéletében is. |