A VERSMETRÓ
A Média a Jövőért! Alapítvány, a Café Bábel folyóirat és a Szépírók Társasága arra szövetkezett, hogy Magyarország eddigi legnagyobb szabású költészet-népszerűsítő akcióját indítsa be: a budapesti METRÓ napi szinten közel másfél millió utasát céloztuk meg. 110 mai magyar verset választottunk ki pályázat útján, amelyeket kortárs képzőművészek és fotóművészek illusztrációival együtt a metrókocsik belső terében, reklámmentes környezetben függesztünk ki. A VERSMETRÓ szerelvényeire 2003. december 8. és 2004. január vége között lehet felszállni a 2-es metró vonalán. A Versmetró támogatói: Promix-Plus Rt., Média a Jövőért! Alapítvány Fővárosi Közgyűlés Kulturális Bizottsága, "Budapest Bank Budapestért" Alapítvány, Informatikai és Hírközlési Minisztérium, Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma, Magyar Iparművészeti Egyetem.
A Versmetró céljai
A mai magyar költészet ismertségének növelése A jelenkori magyar költészet meglepően kevés olvasóhoz jut el. A Versmetró projekt ezen az áldatlan helyzeten segít egyrészt a helyszín jellegéből adódóan, másrészt az újszerűség a média segítségével a tágabb nyilvánosság figyelmét is a versekre irányíthatja. Ezáltal lehetőségük nyílik kortárs magyar költőknek, hogy szélesebb körben megmutatkozzanak.
A metró bekapcsolása a kulturális vérkeringésbe A Budapesti Metrót, miközben a kereskedelmi szféra régóta számon tartja mint koncentrált népességelérő helyszínt, a kultúra hagyományos szereplői mindeddig elkerülték. Megjelenésüket segíti a Versmetró, reményeink szerint példát mutatva más művészetek számára a metró újfajta kulturális helyszínként való értelmezésére.
Public art: Közösségi térré alakítani a metrót A főváros nyilvános tereinek új típusú használata a "public art" koncepciónak megfelelően a tömeghelyszíneken lehetőséget nyújt a kulturális tartalom okán közösségek megszerveződésére, a civil társadalom kialakulásának megfelelő környezet biztosítására.
A VERSMETRÓ RENDEZŐI
METRÓ GALÉRIA
A Média a Jövőért! Alapítvány és a Promix-Plus Rt. Média Üzletágának összefogásával létrejött egy minden eddiginél különlegesebb, rendhagyó kiállítási forma a METRÓ GALÉRIA. A kiállítóhely világviszonylatban is példa nélküli, hiszen a napi 1,5 millió utast számláló metró rendkívüli publicitást eredményez, ugyanakkor automatikus látogatottságot biztosít. A Média a Jövőért! Alapítvány 1994-ben jött létre azzal a szándékkal, hogy minden társadalmat érintő kérdés nyilvánosságot kapjon. Az Alapítvány feladata az ingyenes, vagy részfinanszírozású reklámhelyek felkutatásán túl a szakmai szervezetekkel, illetve médiumokkal való kapcsolattartás, a társadalmi célú kampányok generálása, programok szervezése, koordinálása, lebonyolítása. A METRÓ GALÉRIÁHOZ a metró 2-es és 3-as vonalán közlekedő szerelvények belső felületeit a Promix-Plus Rt. - mint médiatulajdonos- biztosítja.
CAFÉ BÁBEL FOLYÓIRAT
A Café Bábel negyedévente megjelenő lap, amely kizárólag tematikus számokat ad ki 1991 óta. A tematikus számok olyan fogalmakat állítanak középpontba, amelyek a kortárs társadalom-és kultúraelméleti viták aktuális és örökzöld témáit kötik össze.
SZÉPÍRÓK TÁRSASÁGA
Az 1997-ben alakult Szépírók Társasága az írók, költők, irodalmárok harmadik legnagyobb szervezete Magyarországon. A Társaság közel 160 tagja a kortárs magyar irodalmi élet legizgalmasabb részét képviseli. Rendezvényeink a különböző művészeti ágak képviselőinek beszélgetését, együttműködését, és a minél szélesebb közönség meghódítását célozzák meg.
|