Mint elmondta, alapvetően arra számítanak, hogy végigjátsszák az évadot, de egy olyan, több lábon álló tervet dolgoztak ki, ami működik, ha korlátozások lesznek és akkor is, ha egyáltalán nem tudnak játszani.
Az igazgatónő a nyár eseményei közt kiemelte, hogy nagy sikere volt a Radnóti Tesla Labor kertjében a két Petri-estnek, ami több meghívást is kapott a nyár folyamán. „Túlcsorduló telt ház” előtt játszották A szerelmesek házai című Bernard Shaw-darabot a Városmajori Szabadtéri Színpadon. „Ez az évad a III. Richárd előadásával indul, melyre három nap alatt elkelt az összes jegy” – tette hozzá az igazgatónő. Kováts Adél bizakodóan beszélt arról, hogy még az évben befejeződik a Paulay Ede utcai építkezés, ami miatt a Radnóti színpada már negyedik éve szinte lefeleződött. A színpad felújítását – bízva abban, hogy folyamatosak lesznek az előadások – 2022. júniusra tervezik, de egy nagyobb álom szerint a nézőteret is átalakítanák. „Mindez pénz kérdése” – jegyezte meg röviden a színház vezetője.
A streamelt előadásokkal kapcsolatban elmondta: „Valószínűleg ez a műfaj velünk marad, ezt fogjuk fel a járvány egy jó hozamának, hiszen a vidéken és külföldön élőkhöz is eljutunk, sőt egyfajta akadálymentességet is biztosít az arra rászorulóknak.” Több előadást már felvettek, és a jövőben is folytatják ezt a munkát.
A Radnóti Ifjúsági Műhely (RIM) az új évadban folytatja a hosszú távú programot a középiskolások számára. A kortárs irodalmat közvetítő program célcsoportja idén az egyetemista korosztály lesz. Folytatódik az előző évadban nagy sikerrel indult részvételi színházi műhely, melyre ismét a felnőtt korosztályt várják. A többlépcsős program a középiskolásoknak szól, itt az előadásnézés mellett ráhangoló és feldolgozó foglalkozásokon vehetnek részt a diákok. Lesznek P+R workshopok is a tanévben. Idén indul egy írói rezidenciaprogram is, amelyre a Kovács ikreket hívta meg a színház. Kovács Dominik és Viktor fiatal írópáros, akik koruk ellenére több díjat és drámát tudnak maguk mögött.
A 2021/2022-es évad hét bemutatóval és további tizenhárom, már repertoáron lévő darabbal telik meg.
Kováts Adél a Radnóti művészeti koncepcióját korábban így jellemezte: „A kiemelkedő klasszikus és kortárs irodalmi alapanyagokra, markáns rendezői vízióra és erős színészi alakításokra épülő, kamarajellegű, igényes művészszínházi munka a Radnóti működésének alapja.” Ezt az irányt követik az idei évad bemutatói is.
Sorban az első Roberto Bolaño Vad nyomozók című regényének színpadi változata
Kelemen Kristóf rendezésében, amit szeptember 7-én mutatnak be. Az életrajzi elemeket és zabolátlan fantáziavilágot ötvöző történetben egy hetvenes évekbeli, mexikóvárosi underground költőmozgalom életébe pillanthatunk bele, melyből a szerelem és a költészet, a bulik és a manifesztumok, a szexuális kalandok és az irodalmi reformtörekvések sodrásában egy évtizedeken és kontinenseken átívelő, krimiszerű utazás bomlik ki.
Szintén szeptemberben, 26-án debütál Valló Péter rendezésében az Egy csepp méz.
Az angolszász színházi közegben rendkívül népszerű színdarabban egy fiatal lány vágyai és keserűségei, anyjához való viszonya és nélküle megélt terhessége kerülnek a fókuszba, mindezeken keresztül pedig a marginalizált helyzetben lévők élete.
Október 3-án a Keres Emil Próbateremben mutatják be Bálint András új önálló estjét,
a Szerb Antal Száz verse című előadást Deák Krisztina rendezésében. Levelek, regény- és naplórészletek, emlékezések, anekdoták és versek idézik fel Szerb Antal alakját, és ahogy Bálint Andrástól megszoktuk, az irodalmon keresztül ezúttal is egy személyes, bensőséges hangvételű esttel készül.
Az évad következő bemutatója – október 10-én – Schiller Don Carlosa,
a rendezőként frissen a Radnótihoz szerződőtt Nagy Péter István rendezésében. A spanyol királyi udvarban játszódó családi és politikai tragédia generációk ütközésének történeteként kerül színre a Radnóti színpadán. Nagy Péter István kapta idén a színikritikusok legígéretesebb pályakezdőjének járó díját.
Tom Stoppard Travesztiák című színdarabja december 19-én debütál,
szintén Valló Péter rendezésében. A szerző a Rosencrantz és Guildenstern halott című darabjából saját maga által rendezett film okán lett ismert Magyarországon. A szintén Tony-díjas Travesztiákban most olyan emberek tűnnek fel, mint Lenin, James Joyce vagy Tristan Tzara.
Szophoklész Antigonéja a 2022-es év első bemutatója lesz a Radnótiban
Porogi Dorka rendezésében március 6-án. Olvastuk, tanultuk, ismerjük, felismerjük az Antigonét: a játékot, amely két és fél ezer éve sürget, nyomaszt és emlékeztet arra, hogy eljön a pillanat, amikor el kell dönteni, mert muszáj, hogy egy igazság van-e, kettő vagy millió.
Május 8-án debütál a Ray Bradbury regénye alapján színpadra írt 451 Farenheit
Nagy Péter István rendezésében. A darab a jelenünket továbbgondolva keresi életünkben és világunkban a kátyúba be- és az onnan kivezető utat.
Folytatják azt a koncepciót, mely szerint a Kazinczy utcai Radnóti Tesla Laborban a saját progresszívebb, kísérletezőbb előadásaik mellett független produkciók is helyt kapnak. A színház tervei között szerepel még egy különleges formátumban megvalósuló felolvasószínházi sorozat is.
Szeptember 1-jétől három bérletet hirdet meg a színház, mindegyiket pluszokkal. A Radnóti+ bérlet és a Tesla+ bérlet helyszínekre és a teljes repertoárra szól, ráadásként adnak pluszban egy egy előadásra szóló, 50 százalékos kupont is. Váltható majd havonta is bérlet, ezzel az a Radnóti célja, hogy azok is eljussanak színházba, akik nem engedhetik meg maguknak az első helyárkategóriát.
Az esetleges aktuális járványügyi szabályokról és a színházlátogatással kapcsolatos rendelkezésekről a színház honlapján tájékoztatják a nézőket.
Képek forrása: Radnóti Színház