Megnézzük, milyen teljesítményre volt képes az első hazai gőzparipa az 1846-ban átadott Pest–Vác vasútvonalon. Elmerülünk a gőzhajózás történetében, és bemutatjuk „a magyar vasembert”, Ganz Ábrahámot, aki számos találmánnyal járult hozzá a korszak közlekedési reformjaihoz.
Megy a gőzös, de mennyivel? Megnézzük, milyen teljesítményre volt képes az első hazai gőzparipa az 1846-ban átadott Pest–Vác vasútvonalon. Beszélgetőpartnerünk: Katona Csaba történész, a Magyar Nemzeti Levéltár munkatársa.
Miért volt legalább akkora nemzeti ügy a reformkorban a gőzhajózás, mint a vasút? Farkas Judit, a szegedi SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola történelemszakos mesterpedagógusa segítségével elmerülünk a gőzhajózás történetében.
Bemutatjuk a „magyar vasembert”, Ganz Ábrahámot, aki számos találmánnyal járult hozzá a korszak közlekedési forradalmához. A reformkori újítóról Domonkos Csaba, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum ipari örökség főosztályvezetője mesél.
Talpig magyar – ahogy a reformkor nyomot hagy. A Petőfi-emlékév hivatalos műsorában vasárnaponként betekintünk a reformkor kulisszái mögé: megelevenednek a korszak emblematikus figurái, megismerjük a korabeli hétköznapokat, és ízelítőt kapunk a Kárpát-medence bicentenáriumi programjaiból. Műsorvezető: Rédl Ádám.
Nyitókép forrása: Wikipédia