A fődíjat György Gabriella nyerte a Beszélgetésindító kártyajáték a Láthatatlan jelenlét – Bevezetés a kortárs képzőművészetbe kamaszoknak, de nemcsak nekik című kiállításra készült kártyasorozatával. A 13–16 éves korosztálynak szóló játék egy olyan kiállítás oktatási segédanyaga, amely a többszintű látogatói élményt segíti elő a gyerekek aktív közreműködésére építve. A beszélgetésindító kártyajáték többféle kérdéstípuson keresztül támogatja a mélyebb szintű műértelmezést, diskurzust indítva a művekről, a játéktér pedig maga a kiállítás és a kiállítótér.
Különdíjat kapott Hoffmann Miklós Fény – gép – lény: alkotótársak vagy segédeszközök? című foglalkozás fókuszában a számítógép, a mesterséges intelligencia és a kortárs képzőművészet kapcsolata áll. Az egyetemistákkal zajló foglalkozások során reflektív gondolkodást támogató kérdésekkel segítik a fiatalokat, a cél pedig az alkotás mellett maga a diskurzus, illetve annak megélése, hogy ha mi magunk alkotunk ezekkel a különleges társszerzőkkel,vagy éppen azok kizárásával, akkor ez mennyiben változtatja meg az értékítéletünket.
A zsűri különdíjjal jutalmazta Garami Gréta Múzeumpedagógia óvodás korúaknak – Az interaktív olvasás és a kreatív beszélgetés módszere a Deák17 Galéria kortárs művészeti kiállításaiban című projektjét is. A gyakorló óvodapedagógusok és a galéria múzeumpedagógus munkatársai által közösen kifejlesztett, kifejezetten óvodás csoportoknak szóló program, foglalkozás és módszer egyszerre élményalapú és a kortárs művészetre fókuszál. A megvalósításhoz az interaktív olvasás módszerét hívták segítségül, amelynek középpontjában a folyamatos kérdésfeltevés és válaszadás áll.
Az idei kiírást a múzeum a kortárs képzőművészettel kapcsolatos kérdések, kérdésfelvetések témakörében hirdette meg kapcsolódva az ez évi kerettémához és a februárban megnyíló Gyakran ismétlődő kérdések című kiállításhoz.
A második fordulóba bejutott pályázati anyagok elérhetőek a Ludwig Múzeum honlapján.