A harcosok végső nyughelyei között egészen különleges mellékleteket tartalmazó sírok is voltak. Az egyik legfontosabb korai sírban nemcsak a harcos teljes fegyverzetét találták meg, amelyhez a keltáknál lándzsa, pajzs, kard, a kard felerősítésére szolgáló öv, esetleg kés tartozott, hanem egy pompás kivitelű, áttört technikával készült karperecet és aranygyűrűt is. "Egészen különleges attribútumokról van szó, Dél-Franciaországból ugyanis ismerünk olyan kelta kori szobrokat, amelyek a halott harcos karján ábrázolják a karperecet és az ujján a gyűrűt. Tehát nyilvánvalóan olyan megkülönböztető jelvényekről van szó, amelyek az illető társadalmi rangjára utalnak. Bizonyos értelemben ezt a harcost egyfajta törzsfőnek tekinthetjük" - mondta.
A sírcsoportokon belül megfigyelhetők a gazdag női temetkezések, amelyekben az elhunytak sokféle ékszert viseltek. E sírok némelyike egy-egy harcos végső nyughelye mellett van, s ha nem is lehet bizonyítani, hogy házaspárokról van szó, a temetkezés rendjéből kirajzolódik, hogy a harcosok társadalmi csoportjához tartoztak.
"Vannak szegényebb sírok is, ezek ugyancsak analógiák alapján értelmezhetőek. Caesar mondja el, hogy a kelta társadalmon belül vannak szegényebbek, akik a gazdagok klienséül szegődtek. Nem rabszolgák voltak, hanem félig szabadok, akik a gazdagok szolgálatában védelmet kaptak, és egyúttal az illető rendelkezésére álltak. Találtunk melléklet nélküli sírokat is, itt megint el lehet tűnődni, hogy ezek valóban rabszolgák voltak-e vagy sem. A sírmellékletek hierarchiája kirajzol egyfajta társadalmi hierarchiát is. A görögök ezért nevezték nekropolisznak, a holtak városának a temetőt, amelyek tulajdonképpen leképezik az elhunytak életben betöltött pozícióit" - összegezte Szabó Miklós.