A két test és egy lélek egyesüléséről szóló, 2015-ben bemutatott Non Solus, majd a föld és az emberiség kapcsolatát megjelenítő, 2018-as My Land után a Solus Amor című előadás a megelőző kettő szerves folytatása, az emberi lét különféle dimenzióit kutató trilógia záródarabja, amely feleleveníti a szeretet különféle rétegeit, a szerelem és a gyűlölet változatait.
A darabban való elmélyülést az egyedileg komponált zene, a különleges díszletek és a speciális technika is segíti.
A produkció egyik különleges eleme a természetet szimbolizáló hatalmas, ősi jegesmedvebáb is, amely Janni Younge, nemzetközi hírű dél-afrikai bábtervező munkája.
A díszlet Klimó Péter munkája. A légiesség érzését a díszleten túl a különféle cirkuszi levegőzsáner-számok – gurtni, lebegő kínai rúd, magas drót – teszik teljessé. A produkcióban az artisták és táncosok magasba emeléséhez speciális, egyszerre öt motort működtető, Vladár Tamás műszaki vezető irányításával kialakított technikát használnak.
A Szirtes Edina Mókus zeneszerző és Terjék Fiddler Gábor sound designer által kidolgozott hangzásvilágban a „szeretetmise” tételeit elektronikus zenei betoldások egészítik ki. Kasza Emese tervezte a jelmezeket, a lighting design Lenzsér Attila és Pető József munkája. A cirkuszt és a táncot egyesítő jelenetek koreográfiájában Illés Renátó levegőakrobata-koreográfus és Zsíros Gábor kreatív munkatárs segítették Vági Bence rendező-koreográfus munkáját.
A produkció a premierelőadásokat követően október végén, novemberben és decemberben is látható lesz a Müpa Fesztiválszínházában.
Fotók: Hirling Bálint