Waliczky Tamás kiállítása – melynek kurátora Szegedy-Maszák Zsuzsanna – kiválóan illeszkedik a múzeum idei évadának programjához, amely a digitális művészet és a tudomány határterületeit kutatja.
Február 19-től lesz látható a Ludwig Múzeumban például Alban Muja Családi album című videóinstallációja is, amely a 2019-es velencei biennálén Koszovót képviselte, majd a Ludwig Alapítvány megvásárolta az intézmény számára.
Waliczky Tamás olyan kamerákat alkotott, amelyek a valóságban nem születtek meg, de megszülethettek volna, ha a fotográfia története más irányt vesz. Az alkotó nem csupán képeket készített az általa elképzelt kamerákról, hanem részletesen el is magyarázza a virtuális eszközök működését.
A kiállításon 24 lightboxban megjelenő kamerával és 5 animációval találkozhat a közönség.
A művész emlékeztetett arra, hogy a valóság képi leképezésének számtalan módszere lehetséges, ezek közül a fényképezőgép kifejlesztése során bizonyos utakat követtek, itt azonban számtalan más leképezési móddal is megismerkedhetnek az érdeklődők: van például olyan kamera, amely elmossa az álló- és a mozgókép közötti határt.
Waliczky Tamás hangsúlyozta, hogy egyensúlyozni kívánt a művészet és a tudomány között: esztétikus, élvezhető videókat, „szép” tárgyakat készített, virtuális kameráinak ugyanakkor minden alkatrészét megtervezte, ezért azok valóban működőképesek lennének.
A Képzelt kamerák című tárlata március 29-ig látogatható a múzeum második emeleti kiállítóterében.
Walitzky Tamással készült interjúnk itt olvasható.
Fotók: MTI/ Kovács Attila