A művészet ellen című kiállításra 1980-ban az SKC galériájában került sor egy évvel azután, hogy Djordjevic A művészek nemzetközi sztrájkja címmel felhívást intézett ?a művészek a művészeti rendszer általi töretlen elnyomása és a munkájuk eredményétől való elidegenítés ellen?, melyben azt javasolta, hogy nemzetközi szinten, radikálisan szüntessék be a művészeti termelést. A művészet ellen című kiállítás az alábbi kijelentéssel nyílt meg: ?A műalkotás ? sok egyéb mellett ? egy bizonyos viszonyulást fejez ki a művészethez. A kiállításon bemutatott művek nem műalkotások, hanem csupán a művészethez való viszonyulások. Pontosabban szólva a művészettel szemben megfogalmazott viszonyulások. Azt gondolom, itt az ideje, hogy letépjük a művészet szabadságának és humanizmusának púderes álarcát, és felfedjük a valódi arcát ? a hűséges és alázatos szolga arcát.?
A művészet ellen az egyik első konceptuális kiállítás (azaz kiállítás formájában kifejezett művészeti állásfoglalás) volt az akkori Jugoszláviában. A kiállítás Djordjevic első ?radikális másolás? projektje, amely azon az elképzelésen alapul, hogy a másolat nagyobb jelentőségre tehet szert, mint maga az eredeti, hiszen tartalmazza mindazt a vizuális információt, ami az eredetiben megjelenik, de arra a történetre is rámutat, amelyhez az eredeti tartozik, és amely által az létrejött.
A kiállítást először 2011-ben mutatták be újra az eredeti helyszínen, az SKC Galériában, A művészet ellen ? Goran Djordjevic: Másolatok 1979?1985 című retrospektív kiállítás részeként Branislav Dimitrijević, Dejan Sretenović és Jelena Vesić kurátorok és a belgrádi Kortárs Művészeti Múzeum szervezésében.