Angyalföldi Szabó Zoltán: A megfeszített, 1987

(MTI) – Donáth László, a Csillaghegyi Evangélikus Egyházközség parókus lelkésze elmondta, hogy évente négy-öt kiállítást rendeznek az általuk támogatott művészek munkáiból a békásmegyeri templomban. A támogatást a művészek kvalitása, anyagi helyzete és egészségi állapota határozza meg – jegyezte meg a lelkész.

   
Horváth Dávid fotóművész tárlata után a 81 éves Szabó Zoltán festőművész – akit a barátok csak Szabcinak neveznek – kiállítása következik, amely azért is érdekes, mert a művész a monumentális realizmus egyetlen magyar képviselője.
   
Donáth László a szüleitől “örökölte” Papp Oszkár Kossuth-díjas festőművészt, Japit, aki 1948-49-ben a Dési Huber művészeti kollégiumot igazgatta: ott tette meg az első lépéseket a festészet felé Szabó Zoltán is. Papp Oszkár most közbenjárt a kiállítás ügyében Körmendi Annánál, a Körmendi Galéria tulajdonosánál, és a galéria művészeti szakértőjénél, Egry Margit művészettörténésznél, ugyanis a galéria régóta gyűjti Szabó Zoltán munkáit. Így Egry Margit lett a tárlat kurátora, az anyagot is ő válogatta.
   
A kiállítás megnyitóján Péteri Dóra, a templom orgonistája, Kallai Nóra csellista és finn mesterük, Timo Kinnunen harmonikán Landini, Rognoni, Bach és Piazzolla műveiből játszik. Emellett a három művész Szabó Zoltán képeire improvizál is – közölte Donáth László.
   
Szabó festői stílusát tömör, konstruktív formaadás, monumentális szemlélet jellemzi. Folyamatosan visszatérő témája az anyaság és a Golgota-motívum. Egy interjúban az mondta, festészetének mércéje, az “örök szerelem” Michelangelo, a reneszánsz nagy mestere.
   
Angyalföldi Szabó Zoltán kiállítása szeptember közepéig látható a békásmegyeri evangélikus templomban.