(MTI) A festő édesapja Kolozsváron született, s a kiállítás kezdetei a művész 2002-ben a felmenők földjén tett látogatásra nyúlnak vissza. A Gyökerek című kollekció több közeli portréábrázolást foglal magába, figuratív festmények találkoznak erős, absztrakt ecsetvonásokkal. A portrékon megjelenített emberek jellegzetes kelet-európai arcvonásai magukon viselik nehéz történelmük nyomát.
 

“Azt szerettem volna, hogyha ezt a kiállítást először abban New Yorkban tudjam bemutatni, ahol minden család valahonnan máshonnan jött, ahol olaszok, magyarok, franciák, írek élnek egymás mellett. Ezek az erdélyi fejek, erdélyi gyökerek egyszerű dolgok, de ugyanakkor van egy mélyebb vonatkozásuk is, amely a magyar kultúráról is szól” ? nyilatkozott Anton Molnár.
 
A nagyméretű, barna alaptónusú fejek mellett a festményeken megjelennek erdélyi és magyarországi motívumok, így a Balaton, a budapesti utcák, sőt Jancsó Miklós Oldás és kötés című filmjének egyik jelenete is. Anton Molnár elmondta, hogy a kiállítás anyagát a közeljövőben Tokióban is bemutathatják.
 
Az öt hétig tartó kiállítás megnyitóján megjelent George Pataki, New York állam volt kormányzója, valamint több neves gyűjtő a világ több országából.
 
“A megnyitón Marvin Numeroff, az egyik igen ismert és nagy gyűjtőm, a Guggenheim Múzeum támogatója azt mondta: az az érdekes a munkámban  hogy Andy Warhollal szemben ? akitől szintén vannak munkái ?, aki a hírességeket festette meg, én az ismeretlen átlagemberekből csinálok sztárokat” ? mondta a festőművész.
 
Molnár Antal 1957-ben, Budapesten született. Gyermekkorának egy részét Afrikában töltötte. Diplomáját 1983-ban a Képzőművészeti Főiskolán szerezte, ahol három további évig vett részt mesterképzésben. Az ENSZ genfi irodája 1986-ben grafikusi munkát kínált fel számára. Ez a megbízatás előlegezte meg azt a döntését, hogy 1988-ban a családjával Franciaországba települt.