Csendéleteket látunk a galéria falain, tárgy és árnyék, árnyék és háttér, háttér és értelmezés szövevényes viszonyát. Elmélyült pillanatokat, a fotópapíron megállított idő megközelíthetetlen anyagát. Egy kibelezett széket, amiből az ülőke felhasadt kárpitja méltósággal csüng lefelé, miközben a délutáni fény elönti a haldokló tárgy látványát. Két betonhengert, az oldalukon végigfutó árnyékkal, ami a monumentális egyiptomi templomok architektúráját sejteti, még ha tudjuk is, hogy asztallapon álló torzókat látunk.
A fény formájában érkező és múló idő a mozdulatlan tárgyi környezeten csak a tónusok és az árnyékok változásában ragadható meg. A műteremben bekövetkezett pillanatnyi hatások, a mozgást kizáró képszerkesztés mögött a platóni ideatan működik. A barlang itt a műterem, a falára vetülő árnyékokban egy másik világ jeleit próbálja megfejteni a szemlélő. De ebbe a műterembe a külső történésekből csakis a fényváltozásokban megragadható idő jut be, ez az értelmezésre váró feladat. Egy kép kifejezetten erről szól: az osztott ablak mögött a város tetői láthatók, az ablak elé állított nagyító domború lencséje azonban ugyanezt a képet megfordítva emeli ki a síkból. A koncentrált figyelem, a ráközelítés, a kép megtalálása és egyben megfejtése szikáran, mégis talányosan fogalmazódik meg ebben a felvételben.