(MTI) ? Soha életemben nem fogom megmutatni az alkotásaimat a Tate Modernben. A múzeumok csak halott művészeknek valók ? mondta saját bevallása szerint Damien Hirst 1996-ben David Bowie-nak. ? Őrület, hogyan változnak a dolgok ? nyilatkozta a művész a The Observer című brit vasárnapi lapnak hamarosan nyíló kiállítása kapcsán.
A tárlat bemutatja, hogyan lett az egyszerű körülmények között élő egyetemistából a világ egyik leggazdagabb művésze. Több mint hetven alkotás látható, a legutóbbi szeptemberben készült el. Megtekinthetők a leghíresebb művek: a formaldehidben "úszó" cápa, az ismert pontképek, és sokkoló installációi, amelyek rothadó állatokat mutatnak be.
Megtekinthető az egyik legismertebb műve, a For the Love of God névre keresztelt installáció, a gyémántokkal kirakott emberi koponya. "Hirst az egyik legfontosabb ma élő művész, korunk néhány legkiemelkedőbb alkotásának megteremtője" ? méltatja a művészt a Tate Modern.
Hirst művészetéről azonban megoszlanak a vélemények. ? Az elmúlt húsz évben vagy bolondnak nézett mindenkit, vagy a múzeumigazgatók butaságát használta ki és nem alkotott semmi újat ? vélte például Brian Sewell műkritikus az Evening Standard című lap hasábjain.
Ami azonban biztos: a Tate Modern az olimpiára érkezők tömegeit fogja falai közé csábítani a híres művész alkotásaival.