A budapesti Lengyel Intézethez tartozó Platán Galéria 2008-ban egy új, PÁRbeszéd elnevezésű kiállítássorozatot indított útnak. Az év során olyan "páros" kiállítások lesznek, ahol egy-egy magyar, illetve egy-egy lengyel művész munkái kezdenek párbeszédbe. A hat kiállításból három festészeti (Gál András-Krzysztof Gliszczynski, Király Gábor-Magdalena Moskwa, Krzysztof Kedzierski-Sándor Krisztián) és három fotóművészeti kiállítás (Gőbölyös Luca-Katarzyna Korzeniecka, Szilágyi Lenke-Ireneusz Zjezdzalka, Bányay Péter-Patrycja Orzechowska).
A sorozat negyedik állomása két markáns, egymástól erősen különböző stílusú emberábrázolás találkozása, Király Gábor és Magdalena Moskwa festőművészek munkáinak egy térben történő dialógusának kísérlete.
Moskwának nőalakjai olyanok, mint egy "mártírológia" rég elfelejtett szereplői. Női torzók igazi tekintet, egyértelmű életjel nélkül. Csukott vagy szorosan összezárt szemek és mindenhol kézfejek, amelyek mintegy magukban hordozzák az elénk tárt és zavart okozó ismeretlen alakok történetét. Nézz a kezemre, és találd ki, ki vagyok. Amitől bizarr, az a körmök, vagy éppenséggel egyes ujjak hiánya - eltűnik a hüvelykujj, mintha viselője szégyellne, titkolna valamit.
Király Gábor, hogy fokozza ezt a nyomasztó érzést, portrékkal társul Moskwa munkáihoz és teszi a szeptember 26-ig megtekinthető kiállítást még inkább bizarrá. Ezek a portrék vagy inkább fejek nem egyértelműek, félkész fejek, félkész emberek, azt is mondhatnánk, ember-állatok. Zavaros tekintet, egy-egy őrült portréja, sokak arcvonásai kivehetetlenek. Közszemlére téve szánalmat keltenek, meg-megbújnak a sötétben. Mintha valamilyen mutáns faj képviselői lennének, amelyek magukban és magukon hordozzák állati és emberi vonásaikat egyaránt.