(MTI) - Csak egy Vaszary János-kép, a Nemzeti Galéria 2007-2008-as, nagy Vaszary életmű-kiállítását megjárt darab, a franciásan könnyed Rapalló látképe emelkedett jelentősen, 14 millió forintról 22 millióig. Ezzel az est legmagasabb leütését hozta. A másik Vaszary festmény, a művész sötét korszakának remeke, a Csendélet Buddhával, kilencmilliós kikiáltási árát 12 millióra növelte. A fehér hátterű, ragyogó koloritú virágcsendélet pedig ötmillióról indulva végzett 7,5 millió forintnál, bizonyítván, hogy egy-egy nagy kiállítás felkelti a gyűjtők és a beadók érdeklődését is.
A XX. századi magyar festmények közül Csók István 1913-as színpompás virágcsendéletéért folyt licitverseny, kétmillió forintról 3,4 millióig. Nagy István pasztelljére többen szemet vetettek, így háromszoros áron, egymillió forintért kelt el. Glatz Oszkár háromrészes paravánját, amelyet virágok között bájos leányalakokkal népesített be, 2,2 millió forintra tartották és 3,4 millió forintért ütötték le. Bernáth Aurél, Rippl-Rónai József, Kádár Béla, Patkó Károly, Mednyánszky László, Tihanyi Lajos műveit alapáron vitték.
Az aukció erőssége egy hajdani főúri gyűjtemény több védett barokk és reneszánsz kori festménye volt; elsőrangú, kiváló kvalitású itáliai, flamand, németalföldi és német mesterek XVII-XVIII. századi alkotásai. Ilyen anyag ritkán bukkan fel a magyar műkereskedelemben. Ami különös, hogy két forrásból, egy magyarországi tulajdonostól és Franciaországból érkeztek a képek az aukcióra.
A francia gyűjteményből a Rosa da Tivoli néven ismert, állatfestményeiről nevezetes Philipp Peter Rosa méretes, Megvadult bikával küzdő vadászkutyák című vászna, valamint a Tintoretto és a dél-itáliai caravaggizmus hatása alatt dolgozó Antonio Zanchi Dareiosz holttestének megtalálása című óriás festménye érkezett. Mindkettő 5,5 millió forintos kikiáltási árat kapott, az előbbit alapáron, az utóbbit hétmillió forintért vitték el.