Mátrai Erik: A barracasi mise video-triptichon 2004 A hatalmas (6x2 méteres) felületre vetített három mozgókép a tenger hullámainak mozgását ábrázoló videofelvételeken alapul. A többszörös tükrözéssel előállított képeken kereszt-alakok, pulzáló fényeffektek, csillogás, elszürkülés jelenik meg. E formák és folyamatok a digitális átdolgozás miatt az eredeti természeti képhez képest egy-egy absztrakt, a modern művészet formavilágával és az ősi vallási, valamint meditációs szimbólumokkal tartanak kapcsolatot. A nagy méretű képek az őket kísérő hangeffektekkel monumentális és érzéki élményt kínálnak. Rácz Márta: Szappanopera interaktív hanginstalláció 2005 Egy különös, nagy szürke doboz elején, rendezett sorokban kicsi piros gombok vannak, akár egy bonyolult kezelőfelület egy hatvanas évekbeli tudományos-fantasztikus filmben. A gombokhoz egy program segítségével dél-amerikai sorozatokból kivágott hangok, szavak, félmondatok rendelhetők: egy számítógéppel összesen 250 különféle részletből lehet válogatni. Így a néző a gombokon való zongorázással maga komponálhatja meg a saját szappanoperáját. A jelenlegi formában látható hanginstalláció korábban készített számítógépes hangalkalmazásaimból nőtte ki magát, immáron azzal a kifejezett törekvéssel, hogy egy kiállítás esetén ne legyen a térben monitor, valamint ne kelljen leülni egy számítógép elé sem. A mű lényege - a maga kritikus módján - mindössze az, ami a névadó televíziós műfajé, a szappanoperáé: a szórakoztatás. Ravasz András: Music Puzzle interaktív hanginstalláció 2005 A mű egy olyan élményt próbál megjeleníteni, amely hasonlatos ahhoz, amikor a karmester bizonyos időrendben megszólaltatja a zenekar hangszereit, annak érdekében, hogy hallhatóvá váljon a kottában leírt zenei struktúra. Esetünkben 16 hangszer együttes hangja ad ki egy ismert dallamot. Az egyes hangszerek önmagukban is élvezhetőek, de - mivel mindegyik a nagyobb zenei egység része - ahogy egyre több hang ?kapcsolódik be?, az egész zenei dallam felépülése adja a teljes élményt. A látogató a kezelőfelületen Stravinsky arcát láthatja puzzle mintaként. A puzzle különböző részei összeköttetésben vannak az egyes hangszerek hangjával (pl.: a zongora a fülben van). A kép tizenhat részből áll, ezek mindegyike manuálisan aktiválható. Amikor a látogató az összes hangszert megszólaltatta, felépül a teljes zenei idézet, mely Stravinsky Tűzmadarának egy perces részlete. Bármikor aktiváljuk az egyes puzzle-részeket, az azokhoz tartozó hang ott szólal meg, ahol a többi hangszer tart, vagyis a hangszekvenciák időben egymáshoz szinkronizáltak. A teljes hangzás felépülésének sorrendjét a látogató alakítja. A kiállítás megtekinthető: 2006. november 10. - november 24. Nyitva tartás: hétköznapokon 14 és 18 óra között A kiállítás helyszíne: Szombathely, Thököly utca 36.