"Munkássága, életműve a magyar szellemi élet, a magyar design kimagasló teljesítménye. Temetéséről később intézkednek" - olvasható a Magyar Művészeti Akadémia közleményében. Felidézik, hogy Cserny József Diósgyőrben született 1939. augusztus 4-én; 1962-ben diplomázott az Iparművészeti Főiskolán mint az egyik legelső ipari formatervező. Kaesz Gyula, Borsos Miklós és Dózsa-Farkas András tanítványa volt.
Cserny József 1962-től önálló tervező volt, közúti járműveket, kemping- és ipari lakókocsikat, különféle speciális szállítóeszközöket, elektromos kisjárműveket - például golf-, rokkant- és bevásárlókocsit - üvegszál erősítésű poliészter karosszériákat, építőelemeket és többféle rendeltetésű műanyag sport és szabadidő hajókat tervezett.
A Zsennyei Műhely megalapítója, ahol 1978-tól évente rendezik meg a gyakorló tervezőművészek nemzetközi fórumát. 1986 és 1990 között a Magyar Képző- és Iparművészeti Szövetség Szimpóziumok és Alkotótelepek Tanácsának elnöke volt, 1993-tól a Symposion Társaság elnöke, 1994-től a Magyar Művészeti Akadémia tagja, 1995-től a Soproni Egyetem Alkalmazott Művészeti Intézete tanácsának elnöke, 1996-98-ig a LÉPÉS A JÖVŐBE design pályázat zsűri elnöke volt. 1997-től a Moholy-Nagy László ösztöndíj-bizottság tagjaként, 1997-től a Soproni Egyetem tiszteletbeli doktoraként, 2001-től a Magyar Képzőművészeti Egyetem Habilitációs Bizottságának tagjaként is dolgozott.
Cserny József munkásságát formatervezési nívódíjjal (1981), művészetszervezői nívódíjjal (1985), Munkácsy Mihály-díjjal (1985), Érdemes Művész-címmel (1989), Dózsa-Farkas András-díjjal (1989), Kossuth-díjjal (1993), Simsay-díjjal (2005), Csonka János díjjal (2005) ismerték el.