Katharina Schmidt és Matthias Frehner kurátorok olyan kvalitásos válogatást állítottak össze, amely először tekinti át Ferdinand Hodler életművét úgy, hogy annak szimbolista dimenzióját helyezi előtérbe. Csúcspontját remekművek jelentik: az Érzés, az Igazság, a Szerelem, a Szent óra, a Pillantás a végtelenbe, a Nappal, valamint a parallelizmus jegyében megkomponált, a művész számára a nemzetközi elismerést meghozó Éjszaka. Az önéletrajzi tartalmú, szimbolikus kép az erotika, az alvás, a halál és az álom témáit kapcsolta össze. Művével különös módon Raffaellóhoz és Michelangelóhoz nyúlt vissza. A Szépművészeti Múzeum szeptember 9-én nyíló, Egy szimbolista látomás című tárlata külön egységet szentel a szerelem és halál szimbolikus témájának, amelyet Hodler egyedülálló módon jelenített meg.
A kiállítás a berni Kunstmuseum és a budapesti Szépművészeti Múzeum együttműködésének eredménye, a Schweizerisches Institut für Kunstwissenschaft (a Hodler oeuvre-katalógus kutatócsoportja) közreműködésével jön létre. Hozzávetőleg százharminc festményt mutat be (amelyek közül sokat erre a célra restauráltak), kiegészítve a legjelentősebb svájci múzeumokban és magángyűjteményekben őrzött nagyjából negyven rajzzal, valamint német múzeumok néhány vásznával.