A giccs poéziséről is beszélnek a Várfok Galériában

Képző

A majd' két évtizede működő Várfok Galéria hosszú utat járt be az 1990-es évek eleje óta, csakúgy, mint a köréhez tartozó művészek. Éppen ezért a "házigazdák" úgy gondolták, hogy itt az ideje egy kis múltidézésnek. Az időutazásban részt vesznek a galériában korábban kiállító művészek, akik a '90-es években, valamint 2006 és 2008 között készült alkotásaikkal szerepelnek a szeptember 11-én nyíló Tegnap után... című tárlaton.
 

A kiállításon látható lesz aatoth franyó, Csiszér Zsuzsi, feLugossy László, Győrffy László, Herman Levente, El Kazovszkij, Nádler István, Rácmolnár Sándor, Szirtes János, Szotyory László, Ujházi Péter, Várady Róbert, Sebastian Weissenbacher két-két alkotása.

 
Párhuzamosan a Tegnap után... című jubileumi tárlattal, a galériában 1993 óta rendszeresen kiállító Sebastian Weissenbacher legújabb munkáiból nyílik kiállítás A szüzesség egyszeri és megismételhetetlen elvesztése címmel. A bécsi képzőművészeti akadémián Arnulf Rainer, az absztrakt informális művészet világhírű képviselőjének tanítványaként végzett Weissenbachert az egyetem elvégzése óta foglalkoztatja a giccs, a triviális és művi valóság.
 
"Szép képein" keresztül a giccs mechanizmusának lebontásával és leleplezésével igyekszik megmutatni egy mindinkább a "való világ" elfogadott pótlékává váló, mesterséges környezet abszurd, groteszk, eltorzított és elferdített manifesztációit. Bár munkái a giccsel foglalkoznak, különböznek a pop-arttól, hiszen a festő nem pusztán idézeteket emel ki a giccsből, hanem szélső pontig feszíti annak megjelenítését. Ahol általában már elutasítjuk a giccset, Weissenbacher számára azon a ponton kezd el érdekessé válni.