Ezek a különböző művészeti területekről vett hatások egyszerre és hangsúlyosan jelennek meg a képeken. Hallikainen szívét rabul ejtette Budapest; az ő szavaival ?ez az a hely, ahol táncoltam St. Vitussal?. A képek különböző mérete és formája ritmust és zaklatottságot kölcsönöz Mikko festményeinek. Munkái leginkább a második világháború után megerősödő art brut irányzathoz, illetve a graffiti művészethez köthetőek. Mikko Hallikainen Finnországban és Észtországban végezte művészeti tanulmányait. Magyarországon először Győrben volt kiállítása 1994-ben. Bruno Maximus (1970) finn festő saját stílusát hypno-realizmusnak nevezte el. A Budapesten töltött három hónap alatt kezdte megfesteni Gepándiának, egy képzeletbeli országnak az életét. Gepándiában, mint az a képeken is láthatóvá válik, a halászat is eltér a szokásostól: a sivatag peremén a horgászok szétnyitott esernyővel arra várnak, hogy a halak lepotyogjanak az égből. Maximus hiperaktív világában az elefántok rádiót hallgatnak, a tevék Bevi?s farmert viselnek. Bruno Maximus festészete a szürrealizmus képi világához vezet vissza. A kiállított képek mindegyike Budapesten készült 2003 nyarán és őszén. Ezt megelőzően műveit Finnországban, Ausztráliában, Brazíliában, az USA-ban, Lengyelországban, Svédországban és Angliában állította ki. Mikko Hallikainen és Bruno Maximus egy kiállításon való szerepeltetése izgalmas kiállítási esemény: a finn kortárs festészet bemutatkozásán túl - amely önmagában is fontos esemény - a XX. századi képzőművészet két meghatározó irányzatának, az erős, határozott gesztusú, akciószerű festészetnek és a festői gesztusokat háttérbe szorító, objektivitás látszatát keltő szürrealizmusnak izgalmas találkozása. A kiállítás a Finn Nagykövetség támogatásával jött létre. Helyszín: Ateliers Pro Arts / A.P.A.! 1085 Budapest, Horánszky u. 5. A tárlat megtekinthető 2004. január 8. és január 31. között. Nyitva tartás: K-P: 14.00 -19.00; Szo: 11.00-18.00
További cikkek ebben a rovatban