Mindenki utazik. Az utazás során viszont sokszor abszurd pillanatoknak lehetünk részesei. Ennek iróniáját csak a kiránduláson megörökített, majd később előhívott fotón vehetjük csak észre. De már nem tudjuk meg nem történté tenni az eseményeket. Különösen akkor nem, ha valaki megfesti, méghozzá jó nagyba, az egész utazás-kontextusból kiszakítva. Így lehet más is részese például annak a történetnek, amit Hecker csak így mesél el: A középkorú férfi úgy csinál a Hét-forrásnál, mintha gitározna, vagy a Kisfiú kölcsönkutyával fényképeszkedik. "A képmezőt uraló nagy síkfelületekről, az egynemű, nem árnyékolt színekről, az elnagyolt, néhány vonallal jelzett arcvonásokról, a beállításokban jellemző - a gyerekrajzokhoz, a naiv vagy az egyiptomi művészethez hasonló - frontalitásról és a tér reális viszonyait leegyszerűsítő vagy éppen figyelmen kívül hagyó megoldásokról van szó." Míg a tavaly bemutatott munkákon a művész személyes ismerőseivel találkozhattunk, most mintha ismét visszatérnének a korábbi talányos élethelyzetek, különös csoportképek, és Heckernek a mindennapok világából kiragadott kedvencei. A talált vagy beállított privát fotók alapján készült festményekre írt ironikus szövegek különös történetek elképzelésére sarkallják a befogadót. A kiállítás helyszíne: kArton Galéria (1054 Budapest, Alkotmány u. 18.) A tárlat megtekinthető: 2003. február 19. - március 20.
További cikkek ebben a rovatban