|
(MTI) - A termékeit több mint ötven országba exportáló porcelánmanufaktúra számára Frankfurt csaknem harminc éve a herendi újdonságok legfontosabb bemutatkozási helyszíne - közölte Jávorka Gyula, a cég pr-vezetője, hozzátéve, hogy a manufaktúra kiállítási standja a vásár fő épületében, a világ élvonalába tartozó más márkák társaságában található.
A vásáron bemutatják az Erzsébet királyné születésének 175. évfordulója alkalmából újragondolt Gödöllő-mintát, valamint az idei évben jubiláló Apponyi-minta új színváltozatait, amelyeknél néhol a herendi porcelánoknál megszokott arany díszítés helyét a mostanra egyre népszerűbb platina vette át. A színek közül az idei évben a türkiz aratta a legnagyobb sikert - mutatott rá Jávorka Gyula.
Hozzátette, hogy az újraálmodott herendi minták mellett kiemelkednek még a formabontó, áttöréses technikával készült új herendi dísztárgyak, illetve a minden évben nagy népszerűségnek örvendő, limitált darabszámban készített vázák, fali tálak, figurák és páros teáskészletek. Kiemelte, hogy míg az elmúlt években a manufaktúra új ékszerkollekciójával a hölgyeket célozta meg, az idei évben a férfiakra is gondolva egy igazi különlegességnek számító porcelán cryptexszel jelentkezett, amely többféle herendi mintával is készül.
A cryptex egy kombinációs zárral ellátott, henger alakú asztali széf szerkezet, amelynek belsejébe bármilyen "titkos" irat elhelyezhető. A cryptex szerkezete a megrendelő által megválasztott jelszó megadásával nyílik - magyarázta Jávorka Gyula, hozzáfűzve, hogy egy-egy ilyen cryptex ára meghaladja a kétmillió forintot.
A Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. összesen 16 ezer különböző formával és 4 ezer különböző mintával rendelkezik, ami hatalmas, 64 milliós termékválasztékot jelent. Ez bővült most az Ambientén bemutatott, csaknem 200 új herendi termékkel.