Március 5-től április 5-ig sms-ben, illetve a www.btf.hu/kirakat oldalon lehetett szavazni azokra a pályaművekre, amelyek a Budapesti Tavaszi Fesztivál és főszponzora, az OTP Bank együttműködésével megvalósult Kreatív kirakat című pályázatra érkeztek. A tervezők feladata az volt, hogy a bankfiókok kirakatába olyan kreatív installációkat álmodjanak, amelyek a kultúratámogatással, a kultúra és művészet fontosságával és a 30 éves fesztivál történetével kapcsolatos gondolataikat tükrözik.
Ahogy az csütörtökön a pályázat Szépművészeti Múzeumban megrendezett eredményhirdetésén kiderült, több mint 40 pályázat érkezett a felhívásra, ezek közül végül 26 pályamű valósulhatott meg egy-egy OTP-fiók kirakatában. Zimányi Zsófia, a BTF igazgatója elmondta: a fesztivál indulásakor valósult meg utoljára ilyen kaliberű kirakatünnepély, amikor rengeteg utcai felületet sikerült a fesztivál színeibe öltöztetniük. Ám a kilencvenes évek végén ez már nem ment, talán mert túl sok tulajdonos kezében aprózódtak szét a kirakatok, nem voltak elég fogékonyak a kezdeményezésre. A mostani Kreatív kirakat pályázat így tulajdonképpen egy 30 éves hagyomány feléledését is lehetővé tette.
A pályaműveket egy szakmai zsűri és a közönség is alaposan górcső alá vette: a járókelők, illetve az interneten tájékozódók a már említett módon, sms-ben és interneten voksolhattak kedvencükre - a statisztika szerint körülbelül 20 ezren szavaztak. Az igen színes mezőnyben akadt kissé esetlenebb, paravános megoldás, rendkívül kreatív, PET-palackokkal operáló, organikus, élő, alakítható felület, vagy éppen a fesztivál logójával, szimbólumaival játszó installáció.
A közönség végül a lakberendező Nikoletti Petra és Bertóty Eszter TÉRKULTÚRA című kompozícióját szavazta megy győztesnek, amely a Savoya Parkban található kirakatban kapott helyett. Az üvegre kétoldalú matricát ragasztottak, amely egy latin táncosnőt, egy balettos kislányt és egy zenészt ábrázol: az alakok mögött egy tükrös szekrény biztosítja, hogy a kiretusált fejű figurákban a benéző járókelő önmagára ismerjen, játékos, interaktív formában hívva fel a figyelmet a Budapesti Tavaszi Fesztivál sokszínűségére. Bertóty Eszter elmondta: a bank dolgozói nagyon kedvesek voltak a dekoráció elhelyezésekor, bevallásuk szerint nagyon tetszik nekik, amit láttak. Amint azt az eredmény is mutatja, nem volt ez másképp a közönség körében sem: az aktív "használatot" jelzi például, hogy volt, aki jelezte: túl alacsony némelyik alak.
A szakmai zsűri a gandi project címet viselő alkotást díjazta, amely a Babér utcai OTP-székház kirakatában talált otthonra. Szabó Andrea és Petrovits Gabriella rendkívül környezettudatosan állt a feladathoz: szélforgókból álló installációjuk elemei napenergiával működnek, a szélkerekek újrahasznosított plakátok felhasználásával készültek, alkotásuk 90%-ban természetes alapanyagokból áll.
A két nyertes tervezőpáros egy-egy 200 ezer forintot tartalmazó bankkártyát vehetett át Nagy Zoltán Péter OTP-marketing-igazgatótól és Zimányi Zsófiától. A szakmai zsűri tagjai Asbót Kristóf televíziós rendező, belsőépítész, Kovalik Balázs rendező, az Operaház művészeti igazgatója, Oroszy Anna képzőművész, tanár és Zöldi Anna újságíró voltak.