(MTI) - Duliskovich Bazil Aki számít című festménye most először szerepel a nyilvánosság előtt; az antik tablóra emlékeztető képről 31 gyerek néz komoly tekintettel az érdeklődőre, a barnás szín árnyalataival eljátszó alkotó egy kisfiút ábrázol csupán fehér ingben, aki így "tűnik ki" a többiek közül. Duliskovich Bazil másik két festményén, a Már nem félek és a Más világ című alkotásokon szintén a barnák, bézsek és sárgák uralkodnak.
Baranyai B. András erősen ironikus, szarkasztikus képein a modern reklámgrafika eszközeivel jelenik meg a világ és a kor abszurditása. Digitális printjein taknyos orrú kutya, reflektorfényben álló robot és balatoni hullámlovas látható. Csipeszember, mágnespatkó, tölcsér és hangvilla alkotta szobát ábrázoló képe a Pokol a gyerekszobában címet viseli.
Gyerekszemmel, sajátos képkivágásokkal, alulról láttatja a világot Mayer Hella: kisméretű képein egyebek mellett zöld sövény, szaladó gyerek, kerek szökőkút, narancssárga templombelső jelenik meg. A művész színesre pácolt papírképei idillikus, bájos világot mutatnak be, amelyet "beszélő" címei egészítenek ki: Jobb volna ma ezüst cipőt venni, Nem hallatszik a ruha suhogása, Nem lefele szökik a víz.
Verebics Katalin bárányt ábrázoló, Harry élni fog című festménye és erotikus jeleneteket bemutató metszetei ezen a tárlaton láthatók első alkalommal. A művek nyersessége, gorombasága mentes a most divatos erotikától, az alkotások sokkal inkább az identitásváltás nehézségeire utalnak.
Verebics Ágnes képein a magány, a lelki élet apró rezdülései, az egzisztenciális drámával foglalkozó ember problémái jelennek meg. "Feketefehér" sorozatának egyik darabja mellett egy feszülő felsőtesthez tapadó íjat ábrázoló munkáját láthatja az OCTOGONart Szezon című kiállításán a közönség szeptember 6-ig.