(MTI) - Fokozta az izgalmakat, hogy a katalógus összeállítása után hat értékes festménnyel bővült az árverési anyag. Köztük volt az aukció legdrágábbra, 12 millió forintra árazott tétele, Gulácsy Lajos Parkrészlet apácákkal című kartonja, az 1910-es évekből. A sejtelmes, reneszánsz hangulatú kép 14 millió forinton ért célba. Megadták a 8 millió forintot az ugyancsak utóbb beillesztett Czóbel Béla-olajképért, az erőteljesen színes, 1929-es Műterembelsőért.
A legmagasabb áron Aba-Novák Vilmos egy tájképe kelt el. Az 1923-as Komáromi táj a festő kevés korai alkotása közül való. A licit 8,5 millió forintról indult és meg sem állt 26 millióig. A következő kiemelkedő árat, 11 millió forintot, Márffy Ödön 1911-es, gyönyörű női portréjáért adták.
Egy látványos Korniss Dezső-kompozíció, az egymásra csúsztatott képsíkokból kiváló Kettős portré 2,6 millió forintról 3,2 millióig jutott. Lotz Károly szoborszerűen megformázott, erőteljes férfiaktjáért megadták a 2 millió forintot. Kmetty János gazdag koloritú tájképét 1,4 millió forintért vitték el. Pablo Picasso mindössze száz példányban sokszorosított Csók című litográfiájának 52. számú lapjáért 1,7 millió forintot adott egy gyűjtő.
Sorrendben elsőként a nagybányai indíttatású, művészetét Párizsban kiteljesítő Bálint Rezső 1930-as vásznáért koppant a kalapács a milliós határ fölött. Párizsi utcarészletét 700 ezer forintról 1,1 millióra licitálták. Ez a tendencia többször is érvényesült az árverésen. Iványi-Grünwald Béla virágcsendélete 750 ezerről ért 1,2 millióig, Berény Róbert Duna-parti aktos kompozíciója 900 ezer forintról lépett másfél millióra.
Bár a 272 tételből maradtak vissza biztos sikert ígérő darabok, gyakran adtak 100-200 ezer forinttal többet az alacsonyabb kikiáltási árról indított darabokért. Így vették meg Bornemisza Géza, Scheiber Hugó, Gyarmathy Tihamér, Jeges Ernő, Misch Ádám vagy Konok Tamás műveit.
Korábban: