(MTI) - A főleg külföldiekből összetevődő vevőkörnek köszönhetően igazi rekordok is születtek, négy-ötszörös, olykor hatszoros áremelkedést is produkálva - a néhány százezres és a milliós kategóriából egyaránt.
A legnagyobb növekedéssel leütött képek egyike Kádár Béla Spanyol város alakokkal című, temperával kartonra festett műve. A finom expresszionizmussal, a népi díszítésmódot is felhasználó dekoratív megjelenítéssel fogalmazó festmény 1,2 millióról indult és meg sem állt 7,5 millió forintig.
Iványi Grünwald Bélától egy festői virágcsendélet növelte meg legjobban az árát, 380 ezer forintról 1,3 millióra ugrott. Nem adták alább 2,2 millió forintnál Perlrott Csaba Vilmos kubisztikus elemeket felmutató, 950 ezerről indított Vízöntőjét, és ugyanennyiért koppant a kalapács az osztrák Alfred Zott Bretagne-i kikötő című tetszetős vásznáért, ám ezt mindössze 400 ezer forintra árazták eredetileg.
Alig 1 millióval haladta meg 6,5 milliós kikiáltási árát a velencei reneszánsz mester, Veronese (Bonifacio De'Pitati) műhelye megjelöléssel árverezett Fiatal nő képmása című, 1535 körüli vászon. Csakúgy, mint egy 17. századi németalföldi csendélet, amelyet 2,8 millióról toldottak meg 1 millió forinttal.
Jól szerepeltek a sokszorosított grafikák, igaz olyan mesterektől, mint Chagall és Picasso. A kisplasztikák közül Amerigo Tot Kavicsasszonyát 380 ezer forintról 1,7 millióig, Ferenczy Béni Odaliszkját 280 ezerről 460 ezer forintig, Kisfaludy Strobl Zsigmond aktját 60 ezerről 260 ezer forintig licitálták.
Visszamaradt viszont az aukció legnagyobb szenzációja, az 55 millió forintra taksált három szekkó Kondor Bélától. Nem vitték el továbbá az igazi ritkaságnak számító, 17. századi délnémet szobrász (feltehetően Lenckhardt) 24 millió forintos kikiáltási árú, faragott, elefántcsont Mária Immakulata szobrát sem.