(MTI) - A Mercedes és az egyetem első közös projektje 2001-ben indult műszerfaltervezéssel. Addig az egyetem ipari és nemzetközi kapcsolatai minimálisak voltak, a csúcsdizájnhoz szinte semmi kontaktus nem volt.
Stefan Lengyel dizájner kiemelte: a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME)Formatervező Tanszékének vezetőjeként vette fel a kapcsolatot egykori hallgatóival, és az ő segítségükkel együttműködést épített ki az egyetem és több vezető világcég, egyebek mellett a Mercedes között. Mint kedden elhangzott, ennek segítségével a budapesti hallgatók bepillantást nyernek az ottani designstúdiók munkájába, a tervezőkkel közvetlen kapcsolatba kerülve közös projekteken dolgoznak, első kézből kapják az információkat. A nemzetközi pályázatok sikerei mellett az a tény is örömteli, hogy már több hallgatót is alkalmaztak ezek a cégek - hangsúlyozta a dizájner.
Kopek Gábor, az egyetem rektora elmondta, hogy több kiemelkedő, ipari háttérrel rendelkező céggel sikerült szakmai párbeszédet folytatni, és folyamatosan keresik ezeket a lehetőségeket, hiszen a nemzetközi pályázatok eredményei arra utalnak, hogy szoros versenyhelyzetekből jó pozíciókat érnek el a hallgatók. Tájékoztatása szerint a kecskeméti Mercedes-gyárral is együttműködnek majd.
A rektor kitért arra, hogy a szép autók tervezésén túl a dizájn társadalmi jelenségéről van szó, amely az adott ország kulturális és gazdasági állapotát is jellemzi. Az egyetem szellemi műhely, amely lehetővé tesz különféle helyzeteket, de ebben az együttműködésben a hallgatók nincsenek alárendelt helyzetben - tette hozzá.
Peter Pfeiffer, a Mercedes Design vezetője arról beszélt, a fiatalokat úgy képzik, hogy bármely autógyártó cégnél dolgozni tudjanak, és minél szélesebb tudással rendelkezzenek. Ennek eredményeképpen más cégeknél is helyezkedtek el formatervező hallgatók.
Gorden Wagener vezető tervező a MOME és a Mercedes közötti együttműködés folytatásáról biztosította az egyetemet, valamint említést tett egy ősszel induló közös projektről is.