A firenzei szobrász, Mimmo Roselli a vonalak szobrásza, a térbe húz egyeneseket. Installációi - vastagabb vagy vékonyabb huzalok, kötélszálak kifeszítve a térbe - meghatározzák és átírják az őket övező környezetet. A térbeli vonalak geometrikus formákat rajzolnak a valóságos terekbe, kijönnek a falból, belefúródnak a földbe, más falakon áthatolnak.
Roselli az utóbbi években dolgozott velencei parkban, ódon és modern épületekben, most a kiscelli Templomtér szentélyéből indul ki három határozott kenderkötél vonala, keresztül fut az árkádon, áthatol a főfalon, hogy aztán a szabad térbe távozzon. A kapun kilépve, a falon átmenő három vonal meredeken zuhan tizenegy méter magasból le a talajra.
A firenzei szobrász alkotása mellett a Bécsben és Mallorcán élő osztrák művész, Joseph Heer 13 absztrakt festményét is megtekinthetik az érdeklődők.
Minimális mozgások, minimális gesztusok, minimális festékhasználat, minimális eszközök. Heer festészete mégsem nevezhető minimalistának a szó tradicionális, művészettörténeti értelmében - állítja Fitz Péter művészettörténész. Ha közelebbről megvizsgáljuk az utóbbi években festett vásznait, napfényt, vibráló csillogást, bővérűen gazdag formákat találunk, melyek konok következetességgel ugyanazt a főtémát variálják tovább és tovább. Heer szinte fúgaszerűen építkezik, az alapmotívumot transzponálja, újabb és újabb modulációkat fejlesztve a főtémára. Képszerkesztési elvei majdhogynem zeneiek.