Kenderkötél-kukac lyukat fúr a Kiscelli falába

Képző


Kiscelli_MimmoRoselli_1.jpg
Mimmo Roselli alkotása

A firenzei szobrász, Mimmo Roselli a vonalak szobrásza, a térbe húz egyeneseket.  Installációi -  vastagabb vagy vékonyabb huzalok, kötélszálak kifeszítve a térbe - meghatározzák és átírják az őket övező környezetet.  A térbeli vonalak geometrikus formákat rajzolnak a valóságos terekbe,  kijönnek a falból, belefúródnak a földbe, más falakon áthatolnak.

 
Roselli az utóbbi években dolgozott velencei parkban, ódon és modern épületekben, most a kiscelli Templomtér szentélyéből indul ki három határozott kenderkötél vonala,  keresztül fut az árkádon, áthatol a főfalon, hogy aztán a szabad térbe távozzon. A kapun kilépve, a falon átmenő három vonal meredeken zuhan tizenegy méter magasból le a talajra.
 

Kiscelli_Joseph Heer_4.jpg
Joseph Heer alkotása

A firenzei szobrász alkotása mellett a Bécsben és Mallorcán élő osztrák művész, Joseph Heer 13 absztrakt festményét is megtekinthetik az érdeklődők.

Minimális mozgások, minimális gesztusok, minimális festékhasználat, minimális eszközök. Heer festészete mégsem nevezhető minimalistának a szó tradicionális, művészettörténeti értelmében - állítja Fitz Péter művészettörténész. Ha közelebbről megvizsgáljuk az utóbbi években festett vásznait, napfényt, vibráló csillogást, bővérűen gazdag formákat találunk, melyek konok következetességgel ugyanazt a főtémát variálják tovább és tovább. Heer szinte fúgaszerűen építkezik, az alapmotívumot transzponálja, újabb és újabb modulációkat fejlesztve a főtémára. Képszerkesztési elvei majdhogynem zeneiek.