- A tárgykultúra-történetet oktató Ernyey Gyula tanár úr gyakran tartja az óráit a vendéglátóipari múzeumban - válaszolja az Eszemiszom című kiállítás egyik szervezője, Ádám Krisztián fémműves tervezőművész, amikor azt kérdezem: miért épp a Szent István téri múzeumban rendeznek most tárlatot. - Nálunk, fémműveseknél a hallgatók többször végignézik a vendéglátóipari gyűjteményének régi evőeszközeit, edényeit és más használati tárgyait, hogy folyamatában lássák ezek formaváltozásait - magyarázza a művésztanár.
Ami biztos: hatvanszor hatvan centis, vagyis a klasszikus étkezőasztal méretnél valamivel kisebb posztamenseket kell majd megteríteniük úgy, hogy közben figyelik, az összeköltöztetett tárgyak "hogyan viselkednek egymással". - Vannak ugyanis, akik szikárabban fogalmaznak a terveikben, mások lágyabb formákkal dolgoznak. Meglátjuk, mi minden passzol majd egy terítékre - mondja Ádám Krisztián.
És hogy a kecses kanalak, villák, kancsók tervezői mellől ne maradjanak el a technika virtuózai sem, a MOMÉ-s hallgatók közül azok is - abrosznyi - helyet kapnak a vendéglátóipari múzeumban, akik nem ívekben, csőrökben, mélyedésekben, hanem élekben, nyelekben, rugókban gondolkodnak. Vagyis látunk majd kotyogós kávéfőzőt az ipari formatervezőktől, és hónapokon át fejlesztgetett narancshámozót egy fémműves diáktól. Ez utóbbit - bár kifejezetten békés szerszám - Ádám Krisztián első ránézésre kézifegyvernek mondta volna.