Havadtőy Sámuel három, XVII-XVIII. századi kínai uralkodó előtt tiszteleg, akik miközben erőskezű hadvezérként álltak birodalmuk élén, a költészet és képzőművészet iránt is fogékonyak voltak, s úgy építették saját hatalmukat, hogy nem elpusztították, de óvták s megbecsülték a múlt értékeit. "Közülük az egyik, nem sokkal azután, hogy birtokba vette a Tiltott várost, rögtön végigjárta a palota ezer szobáját, s az egyikben rálelt egy XIII. századi festő két alkotására. Majd a leltárt végigböngészve észrevette, hogy ugyanattól a művésztől van még két festménye. Végül egy új szobát építtetett, melyben elhelyezte mind a négy műalkotást, a szobának pedig kínaiul a 'végre együtt mind a négy kép' nevet adta. Engem lenyűgöz ez a szemlélet, ahogy ezek a hatalmas kínai uralkodók a múlt örökségét tiszteletben tartva felmérték, hogy az őket is gazdagítja s a birodalmukat is erősíti. Azt hiszem, a jelen embere sokat tanulhat még ezektől a kínai császároktól" - nyilatkozta a december 9-ig a B55 Kortárs Galériában látható képei üzenetéről Havadtőy.
Kínai uralkodók előtt tiszteleg Havadtőy Sámuel
Képző
A Londonban született, később Magyarországon, New Yorkban, Genfben s 2000 óta ismét Budapesten élő művész pályája során intellektuális, művészi és baráti kapcsolatba került többek között Andy Warhollal, Keith Haringgel, George Condóval és Donald Baechlerrel, s a mai napig szoros kapcsolatot tart a kortárs New York-i művészeti élettel. 20 évig élt együtt Yoko Onóval, akitől a Havadtőy által 1992-2000 között működtetett Galéria 56 neve is származik.
Havadtőy legemblematikusabb stílusjegye, hogy csipkére fest. Elbűvöli őt tapintható szépsége, variálható formavilága, a készítő ismeretlen asszonyok élettörténete. A csipkék egymásra rétegződése által a képek szinte háromdimenzióssá válnak.