(MTI) Az alkotók egy olyan feltörekvő európai fotós generációt képviselnek, amelynek tagjai egy globális fotó-alapú vizuális nyelv letéteményesei, amely nem zárja be magát kizárólagosan a képzőművészet keretei közé. A művészek által képviselt fotó tiszta vizualitása képes közérthetővé, érzékivé és izgalmassá tenni olyan alanyi és poétikus gesztusokat, amelyek ereje és bátorsága csak az utóbbi időben került reflektorfénybe ? áll a svéd-magyar tárlat ajánlójában.
A Trafó ? Kortárs Művészetek Háza tájékoztatása szerint a bemutatott képek mind értelmezhetők egyfajta szubjektív naplóként, amelyek extrém fény-, tér-, és idő-együttállásokat örökítenek meg. A kiállításon alkalmazott úgynevezett meta-narratív elbeszélésmód kihasználja azt a késztetést, hogy képek egymásutánjából automatikusan történeteket hoz létre az elbeszélést sejtő néző. A spontán, humoros, rendkívül laza, ám mégis megkomponált lírai képkockák különleges élethelyzeteket állítanak a közönség elé: véletlennek ható, funkciójukat vesztett tárgyak csendéletei keverednek portrék abszurd képkivágataival.
A kiállításon nem csupán fényképek jelennek meg, hanem a műfaj kiterjesztett eszköztára is: a mozgóképeken túl olyan kis példányszámú fotó-könyvek, melyek nagy hatást gyakorolnak a médiumra, és annak terjesztési csatornáira.
A Kirakat Bolygó apropóján a kiállítók kiadványokat is megjelentetnek. Surányi Miklós Display címmel mutatja be a kiállított fotóin túl más képeket is tartalmazó szerkesztett sorozatát, valamint a Trafóban debütál a Thobias Fäldt és Klara Källström Acropolis című, legújabb sorozatából készült könyv is.
A Trafó Galéria február 26-ig látogatható tárlatának kurátora Fenyvesi Áron.