Lelepleznek a MúzeumCaféban

Képző

Az év magazinja díjjal kitüntetett lapot a május közepén esedékes Múzeumok majálisára készülve ezúttal a múzeumi világnapról szóló írás vezeti be - természetesen a szokásos hírösszeállítás, kiállításajánlók, web- és könyvszemle után -, bemutatva a Pulszky Társaság által ilyenkor átadott szakmai díjainak a jövőben tervezett megújulását is.

A Disputában Kieselbach Tamás galériatulajdonos, Sárkány József pécsi művészettörténész, Gulyás Gábor, a debreceni MODEM igazgatója és Szücs György, a Nemzeti Galéria főigazgató-helyettese mondja el a véleményét arról, hogy szerintük hol és hogyan kellene bemutatni Csontváry Kosztka Tivadar életművét. Ehhez kapcsolódva a Műhely rovat élén Molnos Péter művészettörténésztől egy újonnan "felfedezett" Csontváry-önarckép története olvasható, majd Török László professzor hamisított kopt "leletek" kapcsán a nemzetközi muzeológia egyik nagy baklövéséről mesél. A lapban bemutatják az Iparművészeti Múzeumban őrzött Pleyel zongora restaurálását, tudósítanak a fogyatékkal élőknek a múzeumokban történő speciális kiszolgálásáról rendezett konferenciáról, s végül bemutatják a Nagykanizsán járt thrák aranykincseket.

Az egykori magyarországi zsinagógák történetét és mai sorsát Toronyi Zsuzsanna, a Magyar Zsidó Múzeum igazgatója mutatja be, György Péter az előző számban megkezdett írásának befejező részében a berlini Neues Múzeum felújításáról és annak történeti-társadalmi vonatkozásairól elmélkedik, s végül ellátogatnak a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumba is.

 
Nagy interjúval tisztelte meg a lapot Gabriele Finaldi, a madridi Prado főigazgató-helyettese, Sinkó Katalin a Nemzeti Galéria ötven évét bemutató könyvéről és a Galériában töltött éveiről mesél, bemutatják Reinhold Würthöt, aki a világ egyik legjelentősebb műgyűjtőjeként kortárs magyar művészek alkotásaiból is vásárol, Sedlmayer Krisztina néprajzkutató a közelmúltunkat feltáró kiállítások fontosságáról beszél, s végül megszólal a lapban Glenn Brown brit képzőművész is, aki, akárcsak bárhol a világon, budapesti kiállításán sem engedte fényképezni az arcát. Hogy a lap fotósa mégis milyen, a világon egyedülálló képet csinált róla, amelynek közléséhez azonban Brown mégis hozzájárult, azt megnézhetik, illetve a kép készítésének történetét elolvashatják a most megjelent MúzeumCaféban.