Kevés vagy több mint elég annyi múzeum egy városban, mint amennyi Szentendrén van? ? teszik fel a kérdést a Duna-parti ?művészváros? múzeum hálózatának kialakulását és történetét elemző írásban ? persze csak a szokásos bevezető hírek, kiállítás-, könyv- és weboldal-ajánlók után. A Múzeumguide-ot követő Disputában Buzinkay Péter, a KÖH Műtárgyfelügyeleti irodájának vezetője, két művészettörténész-muzeológus, a Szépművészetiből Lengyel László, a Nemzeti Galériából pedig Bellák Gábor, valamint Einspach Gábor igazságügyi műtárgyszakértő válaszol arra a szerkesztőség által feltett kérdésére, miszerint kinek a feladata kellene, hogy legyen a műtárgyak eredetiségének megállapítása és ennek felelősségteljes igazolása?

 
A Műhelyben megmutatják, hogy hol függött eredetileg a Vatikánban ? V. Pius pápa egykori kápolnájában ? a szegedi múzeum Vasari-tondója, hogy hogyan ábrázolták az egri Érseki Könyvtárban őrzött Barkóczy-albumban Mária Teréziát és családjának tagjait, újra beszélnek víz alatti örökségünkről és az ezt feltáró speciális régészetről, bemutatják a XIV. kerület és a Mezőgazdasági Múzeum közös múzeumpedagógiai kezdeményezését, két Indiában ismertté lett magyar művész, anya és leánya hazatérő hagyatékát, s végül a Völgységi Múzeum kisebbségkutatási programjának eddig látható és olvasható eredményeit.
 
A lap érdeklődésének fókuszába helyezett Posztamensre ezúttal a hazai kisebbségek és nemzetiségek múzeumi reprezentációjának sok kérdést felvető helyzete került. A Múzeumnegyedben először a szentendrei skanzen kapcsán arról esik szó, hogy mi különbség a cut&paste- és a copy&paste-muzeológia között, és hogy mindez hogyan jelenik meg a múzeumi interface-en, majd előbb a roveretói modern-kortárs múzeumba, azután pedig a százhúsz éves balassagyarmati Palóc Múzeumba látogatnak el.
 
A lap idén márciusban adta át először a szerkesztőség által tavaly alapított MúzeumCafé-díjat: az elismerést a szakmai kuratórium döntése értelmében Kalla Zsuzsa irodalomtörténész, a Petőfi irodalmi Múzeum munkatársa érdemelte ki a balatonfüredi Jókai Mór Emlékház tavaly megnyílt új állandó kiállításáért; a lapban olvasható a díjátadón elhangzott laudáció, majd egy interjú a díjazottal.
 
Ezt követően Marc Restellini, a Pinacothéque de Paris ? a francia múzeumi élet fenegyerekének tartott ? igazgatója beszél intézményéről és szakmai elképzeléseiről, Bereczki Ibolya, a NKA múzeumi szakkollégiumának vezetője a pályázati pénzek kihasználásának lehetőségeiről számol be, s végül az MTV műsorvezetője, Veiszer Alinda mesél múzeumi élményeiről. A lapot záró nyolcoldalas angol nyelvű összefoglalóból pedig a határon túli érdeklődők is megismerkedhetnek mindazzal, amit ezúttal a múzeumok világából kínál a kéthavonta megjelenő MúzeumCafé.