A "kesztyű", mint ?személyiséghordozó? ruházati cikk, elhagyott állapotában is hordozza, akárcsak a "cipő", viselőjének karakterét és életének bizonyos fázisába betekintést enged. Az enigmák megfejtése számtalan "világot" hoz létre a nézőben. Interaktiv történetek peregnek le a néző előtt. ?Ez a projekt egy három éves kísérlet volt. Egy kompakt fényképezőgépet hordtam magamnál folyamatosan, és a segítségével összeállítottam egy átfogó képet az elsősorban New York városában elvesztett kesztyűkről. A kényszerességgel határos gyűjtőtevékenység egy időmérési módszert körvonalaz. A gyűjtés felfogható a történelem rögzítéseként is, bármilyen jelentéktelennek tűnjön is az esemény. Az alkotás a halállal, az elmúlással és az emberi jelenlét szervességével és képlékenységével is foglalkozik; és az amúgy áthatolhatatlan nagyvárosi környezetet a sebezhetőség látszatával ruházza fel.? (Major Rebecca) Major Rebecca ? csak úgy, mint a kis.terem 2003-as évi A vágy platformjai: A városi terep és lakói című projektjének összes eddigi résztvevője - az első két hétben a helyszínen fog dolgozni, s a kiállítás terében fogja kialakítani szeptember végére, mások mellett Karafiáth Orsolya költővel együttműködve, a kiállítás végleges állapotát. Major Rebecca 1971-ben született Budapesten, 1979 óta New York-ban él. A Pratt Institute-ban végzett festő szakon. Számtalan egyedi és csoportos kiállításon vett részt az USA-ban. Magyarországon 2001 májusában volt egyéni kiállítása a Magyar Fotogáfusok Házában, a Mai Manó Galériában. Helyszín: Ludwig Múzeum Budapest ? Kortárs Művészeti Múzeum kis.terem Időpont: 2003. szeptember 16 ? október 26.
További cikkek ebben a rovatban