Eredeti vételárának hatvanezerszereséről indul a licit májusban Andy Warhol Lemon Marilyn című festményéért. Marilyn Monroe Niagara című, 1953-as filmjének reklámjához mosolygós portréfotót készítettek róla. Warhol ennek alapján 1962-ben 12 darabos, változó méretű, és eltérő színkompozíciójú selyemszitanyomat-sorozatot készített.
A sorozat citromsárga hátterű, Lemon Marilyn című darabját első önálló New York-i kiállításán 250 dollárért - körülbelül 46 ezer forintért - sikerült eladnia. A kép ismeretlen tulajdonosa idén májusban a Christie's aukcióház közreműködésével 15 millió dolláros (2,78 milliárd forint) kikiáltási áron bocsátja árverésre a képet.
Pilar Ordovas, a Christie's International szakértője szerint jó esély van rá, hogy az 50,8-szor 40,64 centiméteres alkotás vételi ára megdönti a jelenlegi Warhol-árverési rekordot. Ezt Joseph Lau Hong Kong-i milliárdos állította be, aki 17,4 millió dollárt adott Mao Ce Tung portréjáért, Warhol egyik leghíresebb képéért.
Ha elkel, a Lemon Marilyn lesz a legdrágábban eladott Warhol mű (és egyben a tizedik darab, ami több mint 10 millió dollárért kelt el), Warhol pedig Pablo Picasso után a második legkeresettebb művész. Gyűjtők szerint a két alkotó népszerűségének titka, hogy műveik azonnal felismerhetők, és könnyen lehet velük kereskedni. Andy Warhol műveinek ára egyébként műkereskedők szerint már az abszurditás határát súrolja.