Nagy Barbarának nem választott otthona Szentendre, hanem beleszületett a szentendrei művészeti hagyományokba, amelyet anyanyelvként sajátított el. Már tagja volt a Fiatal Művészek Stúdiójának és a Vajda Lajos Stúdiónak, amikor felvették a Képzőművészeti Egyetemre Maurer Dóra osztályába. Művészetében éppúgy tetten érthető a VLS abszurd képfelfogásának hagyománya, mint a vizuális struktúrák időbeli változásait elemző Maurer-féle művek hatása. A művészeti gyökerek mellé felfokozott természetélmény társul: az otthonát körülvevő pilisi erdők végtelenje. E hatások továbbgondolt ötvözése által jelöli ki saját útját. A surló fény hatását beépítő, metszett, fekete fatáblái, szén- és ceruzarajzainak szinte képtelen természeti szituációkat megjelenítő fekete-fehér struktúrái, videó-installációi egyszerre nyitnak teret a filozófiai és szenzuális megközelítéseknek, valamint hívják alkotótársnak a befogadót.
További cikkek ebben a rovatban