A művész játszva alkot tökéletesebbet az embernél. Nagy Gábor György például előképeket, mintákat, modelleket sem használ műveihez. Nagy Gábor György az utóbbi években akár digitális, akár klasszikus technikával is dolgozik, igyekszik a témát, a feldolgozásra váró és szánt élményanyagot redukálja. A gúlák, oszlopok, üvegpalackok, üvegburák, hamisgyöngyök után, itt és most a gömbé és a kézművességé a főszerep (olaj/vászon, hidegtű). A képeken látható gömbök egy művészi kísérlet állomásai. Miképp lehet közel kerülni a festőnek a vizuális tények elemi részecskéihez, atommagjaihoz, atomgömbjeihez. Ezzel a kísérlettel Nagy Gábor György látásunk megtisztításához járul hozzá. Nagy Gábor György művészetére spirális mozgások jellemzőek. Egyes motívumok, témák évekre eltűnnek, majd újra előkerülnek alkotásain. Az erős, szinte hivalkodó, a reklámokkal vetekedő intenzitású figurativitást hirtelen felváltja a metafizikai hangulatú, csendes, egyszínű elmélyülés. Ugyanez jellemző magukra a művészeti műfajokra is. A festészet, az egyedi rajz, az olaj és a pasztell váltakozik nála a különböző sokszorosított eljárásokkal, a fotóalapú C-printtel és a rézkarccal, hidegtűvel. A kiállítás megtekinthető: 2006. június 28. - július 21. A kiállítás helyszíne: Bartók 32 Galéria, 1111 Budapest, Bartók Béla út 32. Nyitva tartás: munkanapokon 14-18 óráig és a rendezvények ideje alatt.