Kowalski képein az emberi tevékenységhez köthető rendezettség és a természet fésületlenebb alakzatai között kirajzolódó szimmetria folyamatos kölcsönhatásban áll. Mindkettőben működnek racionális erők és véletlenszerű, spontán folyamatok, és ezeket Kowalski végtelen szellemességgel fedezi föl. Elvont formákat, tervszerűnek látszó folyamatokat mutat be például egy erdei tó, egy tengerszem őszi és téli fotóin. Az őszi színkavalkád és a ragyogó téli fehérség ugyanazt a formát rajzolja ki a tó közepén, ősszel a víz szélét elfoglaló növények, télen a befagyott tóparti sáv adja az alakzatot. Körötte egy centrális szimmetria erejének engedve elhajolnak a fák, mintha a felülről érkező tekintet energiája körkörös irányban szétfújná őket, mintha a kamera behatolna az erdő érintetlen sűrűjébe, fölfedezné a lentről sosem látható valódi szépségét. A kép mögött felsejlik a több ezer éves előkép: az egyiptomi festészet egyik remeke, a tóparti jelenet, ahol a fák ? a legjellemzőbb nézet ábrázolási parancsa nyomán ? ugyanúgy terülnek ki a szabályos formájú tó körül, mint itt.
A tárlaton Kowalski világhírű sorozataiból is látunk felvételeket, köztük egyet a 2008-ban World Press Photo díjat nyert tengerparti strandról készített fotókból; vagy azt a csodálatos színben ragyogó, növényi organizmust idéző alakzatot, amit az ipari termelés által kibocsátott mérgező anyagok martak a tájba. A pusztulás szépségét, az ember hatását a környezetre Kowalski sok humorral, finom érzékenységgel oldja. Nem egyszerűen az ember felelősségét mutatja fel, hanem annál sokkal komplexebb és megértőbb álláspontot alakít ki, valamiféle személyes kontaktust az ?égi? tekintet és a földi mindennapok között.