Az idei, 12. alkalommal megrendezett trendbemutató bővebb is, szűkebb is, mint a korábbiak. A kiállítók száma évek óta nagyjából állandó, a mezőny azonban változik, ami markánsan jelzi a trendek és a lehetőségek találkozási pontját. Idén eltűntek a nagy elektronikai cégek, csak a Samsung kínál falnyi méretű televíziókat, de ezek is belesimulnak egy otthonosabb, visszafogottabb enteriőrbe. Kivonultak a teljesen automatizált, csupa-fém konyhák, a német precizitást felváltotta az oldottabb, természetes hatásokkal operáló olasz és skandináv, főleg dán design, ami az ergonómia fogalmának módosulását is hozza: nem csupán a lakótér funkcionális szempontjai számítanak, hanem az egyediség, a személyes enteriőrök is. A tárgyak helyett egyre inkább kontúrok jelölik ki a tér szerkezetét.
Általában véve a luxust egyre kevésbé a csillogás vagy a látványos anyaghasználat jelenti, sokkal inkább a terekben való szabadság, a rugalmas kialakítás. Ez a trend felszabadítja a lakberendezést a típusok kényszere alól. A kiállítás ezt a szabadságot a színekkel fogalmazza meg a "Színezd újra" szlogen ezúttal valóban bátor vállalás, hiszen a bemutató minden napján más színben fog pompázni a Műcsarnok apszisába került kiállításrész. De valójában nem a színekről van szó: ennél sokkal fontosabb, hogy a trend az aktuális jelen igényeit is elemzi és a közeljövőre is figyel. A múló divatok helyett valódi természetközeli és emberközpontú gondolkodás jelenik meg, amely a kommunikáció korszakát úgy látja, amilyen: állandó változásban lévő kapcsolatrendszer, hálózati struktúra, a lehetőségek és a kreativitás tág tere.
Újdonság, hogy a hazai tervezőket és termékeket bemutató "madeinhungary" kiállítás két év után visszakerült a Műcsarnokba. Így sokkal kevesebb helyre szorul az az ötven fiatal magyar designer, aki öltözéket, ékszert, tárgyat, egyedi bútort, lakástextilt és enteriőrt mutat be, stabil hazai háttéripar híján a kézműves hagyományokra támaszkodva, rengeteg kiváló ötlettel és leleményes tárgyakkal. És bevonult a Gödör-beli WAMP is, amivel a szervezők kihangsúlyozzák az egyedi, kreatív tárgyformálás óriási lehetőségeit a közeljövő lakástrendjeiben. Kár, hogy elmaradt a tavaly egész Budapestet bevonó "trendhecc", hogy az alig húsz kiállító mellé - gyaníthatóan gazdasági okokból - nem tudott felsorakozni a szakma szélesebb rétege. De sok hiányosságért kárpótol a bátor és érzékeny magatartás, amivel a rendezők a nagyvárosi trendekhez lazán, vidáman hozzátettek egy harsány színeket, meglepő kontrasztokat felvonultató fiatalos stílust, amit "Roma" trendként, a kultúrák között vándorló, nagyvárosi nomád életvitel megjelenéseként tálalnak.