Szépművészeti Múzeum |
A vetélkedő névadójául azért választották a szervezők Oziriszt, az egyiptomi kultúra egyik legismertebb alakját, mert a Nílus mentén élők őt tekintették kultúrájuk megalapítójának: tőle tanulták meg a gabona termesztését és a szőlő művelését is.
A múzeum a vetélkedőre 10 fős csapatok nevezését várja. A felkészülés havonta küldött feladategységek segítségével történik, amelyek több részre tagolódnak. Az egyes egységek egymásra épülnek, mindig csak az előző feladatok megoldása után kapható újabb, amelyhez postai úton juthatnak a csapatok vagy a múzeum honlapjáról tölthetik le.
A vetélkedő kerettörténete a 20. dinasztia idején, Thébában játszódik. Főhőse egy 10 éves fiú, Amenemope, aki írnok szeretne lenni. Egy szerencsés véletlen következtében a faluból a városba, vagyis Thébába kerül. A Ramesszeumban található Élet Házában megtanul írni és számos mesterséggel ismerkedik meg. A feladatok témája a történethez kapcsolódik, de az ismeretanyag az iskolában tanultakra épül, ám azon számos ponton túlmutatva bővíti az ott szerzett ismereteket. Az életkori sajátságokat figyelembe véve kutatásra, logikus, innovatív gondolkodásra késztet, ugyanakkor fejleszti a manuális képességeket, a gyakorlati érzéket és kreativitást is.
A pályázatról bővebben itt tájékozódhatnak.