(MTI) - Mint azt Pauer Gyula Kossuth- és Munkácsy-díjas képzőművész elmondta, a Symbol Art Galériában kiállított alkotások kimondottan a berlini kiállításra készültek. A Collegium Hungaricum a kortárs művészek bemutatását célozza, előtérbe helyezve azokat, akik valami újat alkottak a művészettörténetben, egyetemeset, de mégis magyar vonatkozásút hoztak létre - tette hozzá a művész.
Pauer Gyula nevéhez fűződik a pszeudo irányzat, amelynek magyar jelentése ál, hamis, nem valódi, valódinak látszó. "Azért füllentek, hogy rávilágítsak a hazugságra" - mutatott rá pszeudo alkotásairól szólva a művész. Mint mondta, ő fedezte fel, s dolgozta ki a hetvenes években a pszeudót, de azóta természetesen jelentek meg epigonok, s főként díszlet háttereknél veszi észre az utánzást.
A kezdetben szobroknál alkalmazott pszeudo a minimál szobor puritán formái elé egy másik szobor felületét "hazudja", s tulajdonképpen két szoborról ad egyszerre képet. Ezt a művész úgy éri el, hogy egy egyszerű geometrikus szobor, például egy kocka felületére - fotóeljárással vagy festékszórópisztollyal - egy másik, kevésbé egyszerű plasztika képét, például egy gyűrött vagy faragott alkotást helyez. A szobor felületén így egy másik szobor felülete jelenik meg.