Haász Katalin a munkáival kapcsolatban koncentrációról beszél. Claire Chevrolet a következőket írja erről: ?A koncentráció különböző metaforái összekeverednek a festészetben. A művész a középpontban van és hagyja, hogy szeme befogadja a tárgyakat: optikai koncentráció. De viszonyulása a dolgokhoz se nem koncentrikus, se nem egocentrikus. Valójában a keze a vásznon felszabadítja a tárgyat, amikor úgy dönt, hogy fontosságot tulajdonít annak, amit másképp mi nem láthatnánk: új koncentráció. A néző számára a mű megszülető világok végtelen sorozata ? mindegyik egyaránt lényeges: újabb koncentrációk. Ha mi a tárgy felé közelítünk, az a koncentráció paradox hatására csak kicsúszhat a kezünk közül. A szemet koncentrálva a művész dekoncentrálja a szellemet, lehetővé teszi a kalandozást, ezáltal arra ösztönöz minket, hogy megismételjük a sajátos művészeti tapasztalatot: megéljük a tárgy felfokozott jelenlétét és folymatos eltűnését." Haász Katalinnak sajátos kapcsolata van a camera obscurával, amely a valóság egy, a ?dobozban" megjelenő kivágatát mutatja. A doboz minden esetlegességet, periférikus elemeket kizár a látványból, koncentrálja a figyelmet, ahogy festményei is. Nem csak a formák és a képkivágatok, de a színek is redukciós folyamaton mennek át; Haász Katalin művein egy-egy szín árnyalatai, variációi jelennek meg. Festészetének minden apró mozzanata precíz, koncentrált munka eredménye, és ebben rejlik ereje és értéke. A tárlat megtekinthető: 2002. november 29 ? december 10. között. Helyszín: Ateliers Pro Arts / A.P.A.!, Budapest, Horánszky u. 5. Nyitva tartás: K-P: 14.00 -19.00; Szo: 11.00-18.00