Szellemlovas Dunaújvárosban

Képző

 
Fieldet kémkedés vádjával 1949 tavaszán Prágában tartóztatták le, majd 1954-ig Budapesten tartották fogva. Annak ellenére, hogy Field soha nem volt jelen a tárgyalásokon, a magyarországi és csehszlovákiai koncepciós perek kulcsfigurájaként tartják számon.
 

Field történetét absztrahálva a kiállítás a történelem és a művészet szemszögéből foglalkozik a reprezentáció kérdésével. Tilo Schulz művészete általában a sztereotip gondolkodást és az egysíkú kulturális narratívákat kérdőjelezi meg. Munkái összetettek - térelemekből, falfestményekből és különböző dokumentumokból, tárgyakból épülnek fel. Egyfelől azt vizsgálják, milyen megnyilvánulásformái vannak az ideológiáknak, másfelől pedig a forma ideológiai tartalmára kérdeznek rá.

 
Az elrendezés módja, valamint a felhasznált anyagok tulajdonságai és kölcsönhatása közvetlenül hatnak a befogadók érzékenységére. Azáltal, hogy a kiállítás önreflexív módon foglalkozik a kiállítás mint műfaj, illetve a dunaújvárosi kontextus kérdésével, egy Magyarországon kevésbé elterjedt művészeti attitűd bemutatását teszi lehetővé.