A Párizsi Magyar Intézetben (PMI) folytatódik az anno, a vasfüggöny mögött dolgozó, Nyugat-Európában kevésbé vagy alig ismert művészek bemutatását célzó kiállítás-sorozat, amely a 2009-es szezonban a XX. század legnagyobb magyar alkotóit szeretné megismertetni a nyugati közönséggel. Mindezt annak érdekében, hogy 2010-ben a Correspondance: BP nevű kezdeményezés keretében kortárs magyar képzőművészekkel folytassa a sorozatot. A PMI március 10-től április 25-ig Kondor Béla grafikáit, rézkarcait és az 1972-ben, halála évében készített fotogram sorozatát állítja ki Párizsban. Az intézet fotószalonjában ezzel egy időben Kepes György fotográfiáit is megtekintheti a francia nagyközönség.
A "szemhez beszélnek"
Képző
Kepes György tárlatának címe Beszéd a szemhez, amelyen a művésznek a szimmetria, az egyensúly, és a ritmus hármas egységének jegyében készített fotói láthatók. A PMI Bán András műkritikust, a kiállítás kurátorát idézi összegzésében, aki méltatlanul elfelejtett művésznek tartja Kepes Györgyöt, a chicagói New Bauhaus és a cambridge-i Massachusetts Institute of Technology művészeti kutatóintézetének megalapítóját.
Kondor Béla festő, grafikus kevésbé ismert a párizsi publikum előtt. Bán András rámutatott arra: fontosnak tartják, hogy a hatvanas évek Magyarországának legnagyobb hatású művészét és az általa képviselt nem avantgárd "különutas modernséget" megismerje a francia közönség is. Kiállításának címe Nem kész, ezzel is tükrözve az alkotó műveit, életvitelét átható belső feszültséget. A PMI grafikáit, rézkarcait és az 1972-ben, halála évében készített fotogram-sorozatát állítja ki.
A tárlatok anyagát anonim magángyűjtők, a Miskolci Galéria Városi Művészeti Múzeuma, az egri Kepes György Vizuális Központ és Offenbächer Ferenc magángyűjtő bocsájtotta a PMI rendelkezésére.