Szexualitás helyett líraiság

Képző

(MTI) - Szabó Noémi, a kiállítás kurátora elmondta: Verebics Katalin képei annyira újak, hogy szinte még szárad a festék rajtuk, s abban is újdonságot hoz a művész, hogy önvizsgálatot, filozofikus mélységet mutatnak festményei a besározódástól az öntisztulásig.
   
Verebics Katalin korábban a vad szexualitást ábrázoló, szadisztikus vagy épp erotikus mámorban kéjelgő női testek merész kompozícióival vált ismertté a hazai kortárs művészeti életben - tette hozzá a kurátor.
   

kogartgaleria_ujkepek_kiallitas_verebicskatalin_onarckep_d_cim20100609037.jpg
Verebics Katalin Önarckép című festményével

Verebics Katalin legújabb sorozatának központi motívuma a saját teste, de másként. A korábbi, hangsúlyosan szexuális tematikát finom és bensőséges lírai megfogalmazás váltotta fel.

   
Szabó Noémi kiemelte: a besározódástól a megtisztulásig tartó folyamat ábrázolásában a művész egyrészt arra kíváncsi, formailag milyen lehetőségeket rejt az, hogy bekeni sárral a testét, majd lefotózza és a fénykép alapján komponálja meg a festményt. Másrészt izgatja a nő lelki útja, amely a bepiszkolódástól elvezet a megtisztulásig.
   
A lendületesen megfestett expresszív gesztusokban személyes lelkiállapotát és a női test segítségével kifejezhető lelki folyamatokat tárja fel tíz festményén és három kisméretű önarcképén keresztül - magyarázta a kurátor.
   
Verebics Katalin új műveire nagy hatással volt Arnulf Rainer, az osztrák és egyben a kortárs európai művészet egyik legnagyobb alakja, aki a saját magáról készített fotókat festette át.